Učitelia by chceli hodnotiť celé štúdium

Riaditelia stredných škôl považujú za nevýhodu súčasnej maturity to, že učitelia nemôžu pri hodnotení brať do úvahy výsledky, ktoré mal maturant počas celého štúdia.

19.05.2006 10:08
debata

Stres zo skúšky tak môže pokaziť známky inak výborným žiakom, povedala riaditeľka Gymnázia na Grösslingovej ulici v Bratislave Eva Petrášová. Pozitívne naopak hodnotí to, že v maturitných komisiách sú aj pedagógovia z iných škôl, čo posilňuje objektívnosť rozhodovania. Ústna časť maturít sa začne v pondelok. Absolvovať by ju malo asi 63.000 stredoš­kolákov, vrátane študentov nadstavbového štúdia.

Gymnazistov podľa Petrášovej stresuje aj piaty povinný predmet, ktorý maturantom pribudol od minulého roku. „Majú tak o štvrtinu viac učiva, ako v minulosti,“ dodala. Zbytočnou záťažou je podľa nej aj to, že napríklad skúšku z matematiky musia robiť na trikrát. „Najprv píšu testy externej maturity, ktoré sú vyhodnocované celoštátne. Ešte v ten deň absolvujú testy internej skúšky, a potom ich čaká ústna časť,“ povedala Petrášová.

Odborné školy majú podľa riaditeľa Strednej priemyselnej školy v Leviciach Jána Valachyho problémy napríklad so známkovaním niektorých odborných predmetov. „V odbore technické a informačné služby študent odpovedá aj zo strojárstva, aj z ekonomiky. V jednom z nich môže excelovať a druhý pokaziť, ale známku dostane jednu,“ povedal Valachy.

Riaditeľ gymnázia v Partizánskom Tibor Csolár sa zase sťažuje na to, že mu chýbajú počas maturít učitelia, ktorí by mohli učiť žiakov zo zvyšných ročníkov. „Naraz je do skúšania zapojených 30 pedagógov z našej školy a 15 z iných,“ opísal situáciu.

Ústne maturity budú prebiehať do 9. júna. V pondelok sa začnú maturity aj v Česku, absolvovať by ich malo 82.000 stredoš­kolákov a 16.000 študentov nadstavbového štúdia.

debata chyba