Alexandr Sizov, jediný žijúci priamy účastník havárie, medzitým v moskovskej nemocnici nadobudol vedomie. Ruský hokejista Alexandr Galimov, ktorý v pondelok ťažkým popáleninám podľahol, mal v utorok v Jaroslavli pohreb.
Odborníci Medzištátneho leteckého výboru, ktorí príčiny nešťastia vyšetrujú, v pondelňajšej správe potvrdili normálne fungovanie všetkých základných agregátov havarovaného stroja. Tým podľa ruských komentárov fakticky vylúčili zlyhanie techniky ako príčinu katastrofy. Už skôr vylúčili nekvalitnú vzletovú dráhu, chybu dispečerov na veži, zlé palivo alebo nepriaznivé počasie.
Kým zoznam možných príčin katastrofy sa zužuje, v tlači je špekulácii čoraz viac. Moskovskij komsomolec za možnú príčinu označil nevypnutie obmedzovača obrátok motorov, a tak vraj ku katastrofe viedla banálna chyba posádky, ako keby sa blondínka z vtipov pokúšala rozbehnúť auto so zatiahnutou parkovacou brzdou. „Toto zariadenie sa používa len vtedy, keď lietadlo stojí. Sila motorov stačí k rozbehnutiu, ale je problém dosiahnuť štartovaciu rýchlosť,“ poznamenal denník s odvolaním sa na zdroj oboznámený s vyšetrovaním.
K chybe mohlo prispieť i to, že sa kapitán pred štartom necítil dobre a tak odovzdal riadenie druhému pilotovi, ale vypnúť zariadenie, zatiahnuť parkovaciu brzdu, býva úlohou kapitána. Rovnaká chyba podľa denníka v roku 2005 znemožnila štart boeingu americkej spoločnosti Kalitta Air z chabarovského letiska. Vtedy sa našťastie všetko skončilo zničenými pneumatikami bez vážnejších následkov.
Izvestija zase považuje za vinníka nekvalitný náhradný diel, ktorý inštalovali do lietadla mesiac pred haváriou.
Podľa špekulácií ruských blogerov mohla havária súvisieť s medzinárodnou politickou konferenciou, ktorá sa v Jaroslavli začala minulý štvrtok, teda deň po havárii. Letisko Tunošna očakávalo nápor vládnych lietadiel s hosťami a pre menej významný štart hokejistov mohlo vyčleniť kratšiu vzletovú dráhu.
Oficiálne miesta ale takúto verziu odmietajú. Delegácie, vrátane zahraničných, v Jaroslavli očakávali až vo štvrtok, tesne pred začiatkom konferencie. Lietadlo Jak-42 mal navyše k dispozícii vzletovú dráhu dlhú tri kilometre, ale v skutočnosti mu stačí aj polovičná dráha, argumentujú zástupcovia letiska.
Technická komisia na svojich webových stránkach uviedla, že je v kontakte s leteckými vyšetrovateľmi orgánmi krajín, ktorých občania pri katastrofe pri Jaroslavli zahynuli. „Experti týchto štátov sa môžu podľa potreby a v koordinácii s vyšetrovateľmi zúčastniť celého procesu,“ uviedla komisia. Na palube lietadla boli okrem ruských hokejistov a Pavla Demitru aj hráči z Česka, Ukrajiny, Bieloruska, Nemecka, Švédska a Lotyšska a ich kanadský tréner.
Alexandr Sizov, palubný inžinier havarovaného lietadla, ktorý ako jediný prežil leteckú tragédiu, bol podľa pondelňajších správ prevezený z jednotky intenzívnej starostlivosti na lôžkové oddelenie moskovskej Sklifoovskej kliniky. V utorok ho opäť previezli na Jednotku intenzívnej starostlivosti, aj keď jeho zdravotný stav naberá podľa odborníkov pozitívnu tendenciu. Viac ako popáleniny na 15 percentách tela robia lekárom starosti zlomenina lebky a otras mozgu.
Hokejový útočník Alexandr Galimov, ktorý v pondelok rozsiahlym popáleninám podľahol, mal v pondelok v Jaroslavli pohreb. Rozlúčilo sa s ním v hale Arena 2000 tisícky ľudí. Pohreb v kruhu rodiny sa uskutoční podľa islamského rituálu na miestnom moslimskom cintoríne.