„Nič sa nenašlo,“ uviedol jeden zo zdrojov, ktorý si neželal byť menovaný, pretože vyšetrovanie pokračuje. Malajské úrady sa podľa neho snažili zistiť, či pilot Zaharie Ahmad Shah mohol na svojom domácom letovom simulátore trénovať to, ako vypnúť jednotlivé letová zariadenie pred letom, ktorý zmizol po štarte 8. marca. A skúmalo sa tiež, či trénoval letové vzorce na trasách odklonených od Pekingu. Nič také však vyšetrovatelia neobjavili.
Úradom sa podľa zdrojov nepodarilo nájsť nič znepokojujúceho v životoch hlavného a druhého pilota; ten sa navyše mal ženiť. Tieto informácie oslabujú nielen teórie o zapojení pilotov do teroristického činu, ale tiež kolujúce úvahy o možnej samovražde niektorého z nich.
Americkí činitelia zapojení do vyšetrovania sa teraz sústreďujú na scenáre možného únosu, alebo iného druhu sabotáže, vrátane toho, či niekto preprogramoval časť počítačových systémov lietadla, aby ho odklonil na inú trasu. „Stále je možné, že niekto vstúpil do kokpitu a odklonil let iným smerom,“ povedal zdroj. „Alebo bolo odklonenie naprogramované dopredu.“ Treťou teóriou zostáva, že jeden z pilotov z doposiaľ neznámych dôvodov zmenil smer letu na vlastnú päsť.
Vyšetrovatelia sa snažia obnoviť súbory vymazané z počítača pilota
Vyšetrovatelia zaoberajúci sa prípadom nezvestného malajzijského lietadla sa snažia nájsť súbory, ktoré boli nedávno vymazané z pilotovho domáceho letového simulátora. Chcú zistiť, či by tieto súbory nemohli objasniť dôvod zmiznutia Boeingu 777 na linke z Kuala Lumpuru do Pekingu. Na stredajšej tlačovej konferencii to povedal malajzijský minister obrany Hishammuddin Hussein. Podľa zdrojov agentúry Reuters si vyšetrovatelia myslia, že lietadlo po prerušení komunikácie so zemou letelo nad južnú časť Indického oceána.
Minister však odmietol ako nepravdivé tvrdenia niektorých obyvateľov Maledív, že lietadlo zbadali pri prelete nad súostrovím. Stroj sa stále nenašiel a príbuzní Číňanov, ktorí tvorili dve tretiny cestujúcich lietadla, začínajú strácať pokoj. V stredu sa zhromaždili pred kualalumpurským hotelom, kde sa chystala tlačová konferencia, rozvinuli transparenty a rozhorčene kričali.
Stratené lietadlo je najskôr v južnom Indickom oceáne
Vyšetrovatelia zaoberajúci sa zmiznutím malajzijského lietadla si myslia, že najskôr spadlo do južného Indického oceánu. Uviedol to v stredu zdroj blízky vyšetrovaniu.
Zatiaľ však po stroji naďalej chýbajú akékoľvek stopy. Do bezprecedentného pátrania je už zapojených 26 krajín, ktoré sa sústreďujú na dva rozsiahle „koridory“. Jeden smeruje severne od Laosu ku Kaspickému moru, druhý sa stáča južne naprieč Indickým oceánom od západnej Sumatry na západ od Austrálie.
„Pracujeme s teóriou, že lietadlo letelo na juh a navyše, že smerovalo k južnému koncu tohto koridoru,“ uviedol zdroj pod podmienkou anonymity. Tento názor sa zakladá na chýbajúcich dôkazoch krajín pozdĺž severného koridoru, že by lietadlo vstúpilo do ich vzdušného priestoru, ako aj na absencii trosiek v hornej časti južného koridoru. Prehľadávanie severného koridoru vedie Čína a Kazachstan, južného Austrália s podporou amerického námorníctva.
Boeing vlajkového dopravcu Malaysia Airlines s 239 osobami na palube zmizol 8. marca počas letu z Kuala Lumpuru do Pekingu. Malajzijská vláda po vyše týždni potvrdila dohady, že zmiznutie nebolo výsledkom náhody a komunikačné zariadenia boli znefunkčnené zámerne.
Niektoré z nich napriek tomu vysielali signály ešte 7,5 hodiny po vzlietnutí. Podľa predstaviteľov Malaysia Airlines množstvo paliva postačovalo na približne osemhodinový let.