Definitívny variant premostenia úžiny medzi Čiernym a Azovským morom má ministerstvo vybrať do konca roka. Podľa skorších plánov mala stavba mosta trvať najmenej tri roky, minister dopravy Maxim Sokolov však v stredu Putinovi sľúbil, že stavbu v maximálnej možnej miere urýchli.
Stavba mosta má pre Rusko kľúčový strategický význam, pretože možné odrezanie Krymu od ukrajinskej pevniny by malo tvrdý dopad na ekonomiku polostrova. Zo severu zatiaľ bez prekážok prúdia zásoby energetických surovín a predovšetkým vody, o ktorú je na Kryme veľká núdza.
Kerčský most, ktorého dĺžka presahovala 4,5 kilometra, bol vybudovaný prvý raz v roku 1944, ale už nasledujúcu zimu ho plávajúce kryhy vážne poškodili. Len niekoľko dní predtým sa cez most do Moskvy vracala sovietska delegácia z historickej jaltskej konferencie.
Za sovietskej éry sa úrady odhodlali len na vyčistenie prielivu od zvyškov mostnej konštrukcie a prepravu medzi Krym s ruským Krasnodarským krajom zaisťoval trajekt. Nedostatok financií v 80. rokoch zastavil aj toto provizórium. Trajektová preprava, tentoraz už medzinárodná, bola obnovená v roku 2004.
V súčasnej dobe medzi Krymom a ruskou pevninou denne križuje priemerne desať železničných a 33 automobilových trajektov.