Maďarský parlament odhlasoval kontroverznú mediálnu daň

Maďarský parlament v stredu schválil novú kontroverznú daň, ktorá pripraví veľké firmy z mediálnej oblasti o podstatnú časť výnosov z reklamy. Informovala o tom agentúra DPA. Mediálne firmy s ročným obratom nad 500 miliónov forintov (asi 1,6 milióna eur) budú musieť odteraz odvádzať až 40 percent príjmov z reklamy do štátneho rozpočtu.

11.06.2014 15:30
debata (10)

Za normu hlasovali poslanci strany premiéra Viktora Orbána Fidesz a krajne pravicovej strany Jobbik. Zástupcovia vládnej strany potrebu novej dane zdôvodnili tým, že reklama podľa nich pácha veľké sociálne škody a kazí mládež.

Kritici z radov opozície ale tvrdia, že Orbán chce novou daňou pripraviť veľké nezávislé médiá o zdroj príjmov, a urobiť ich tak závislými na štátu.

Zákon prešiel parlamentom v stave legislatívnej núdze bez väčšej odbornej diskusie, ktorá by mu predchádzala.

Do najvyššej daňovej sadzby 40 percent spadá údajne len súkromná stanica RTL Klub, ktorá je zatiaľ v zisku a nepotrebuje štátnu pomoc. Naproti tomu konkurenčná TV 2, ktorá vykazuje stratu, bude z novej možnosti odpočítať si straty z daní profitovať. TV 2 je od konca minulého roka v majetku podnikateľa blízkeho strane Fidesz.

10 debata chyba
Viac na túto tému: #dane #Maďarsko #Viktor Orbán #Fidesz #médiá #Jobbik