Podľa ruského vicepremiéra Dmitrija Kozaka bude jednoznačne najväčším projektom stavba mosta, ktorý má východný mys Krymu spojiť s ruskou pevninou. Budovanie mosta cez Kerčský prieliv sa má začať už tento rok, projekt vyjde ruskú štátnu pokladnicu na 247 miliárd rubľov. Krym je zatiaľ odkázaný na nespoľahlivú trajektovú dopravu.
Cieľom investičného programu je hospodársky prepojiť zabraný polostrov s ruskou ekonomikou. Okrem pozemnej dopravy sa má zlepšiť aj letecké spojenie s Krymom tak, aby bolo možné využiť miestne hotelové kapacity. Ich využitie sa po ruskej anexii znížilo zhruba na polovicu, pretože ukrajinskí turisti na Krym necestujú a Rusi dávajú prednosť zahraničným destináciám.
Podľa vládneho programu sa má životná úroveň obyvateľov Krymu dorovnať na ruský celoštátny priemer. Značné prostriedky budú uvoľnené na kultúrny a sociálny rozvoj národnostných menšín. Splnenie tejto úlohy ale nebude podľa ukrajinských novinárov ľahké, pretože najpočetnejšia menšina – krymskí Tatári – s ruským zabratím nesúhlasia.