Mali by ich absolvovať počas výcviku alebo pred nástupom do služby, informovala v piatok agentúra Reuters s odvolaním sa na správu pracovnej skupiny pod vedením Európskej agentúry pre bezpečnosť letectva (EASA), ktorú doručili Európskej komisii.
Autori správy tiež odporúčajú zlepšenie starostlivosti o duševné zdravie pilotov, ako aj testy na drogy a alkohol. Ďalej by malo zostať v platnosti opatrenie, ktoré bolo prijaté okamžite po tragédii – že pilot by nikdy nemal zostať sám v kokpite. Toto opatrenie už realizuje väčšina európskych leteckých spoločností.
Airbus spoločnosti Germanwings havaroval 24. marca počas letu z Barcelony do Düsseldorfu. Všetkých 150 ľudí na palube, vrátane 72 Nemcov, zahynulo. Podľa vyšetrovateľov nechal lietadlo zámerne havarovať druhý pilot, 27-ročný Andreas Lubitz, s cieľom spáchať samovraždu. Lubitz, ktorý mal v minulosti vážne psychické problémy, predtým z kokpitu vyvrel kapitána.