Maximálna povolená rýchlosť v danom úseku koridorovej trate je 160 kilometrov za hodinu. „V tejto chvíli ešte nevieme, či sa rýchlosť na 142 kilometrov za hodinu znížila v dôsledku zrážky alebo či strojvodca použil rýchlobrzdu. To by mala objasniť analýza dát z prednej skrinky vlaku,“ vysvetlil hovorca Železničnej inšpekcie Martin Drápal, ktorého v stredu citoval server Novinky.cz.
V pražskom depe sa v stredu uskutočnila takzvaná komisionálna prehliadka, počas ktorej technici a vyšetrovatelia detailne zhodnotili rozsah poškodenia, technický stav vlaku a pravdepodobne spresnia i výšku škody, doposiaľ odhadovanú na približne 150 miliónov českých korún (5,5 milióna eur). Našli tiež druhú čiernu skrinku, z ktorej sa pokúsia získať ďalšie údaje o jazde vlaku.Už po odtiahnutí stroja zo Studénky do Bohumína sa podarilo nájsť prvú takzvanú čiernu skrinku, z ktorej momentálne inšpektori analyzujú dáta. Z oboch zariadení, podobne ako v lietadle, môžu zistiť informácie o „správaní“ sa vlaku i strojvodcu. A síce, akou rýchlosťou išiel, či strojvodca stihol brzdiť a ďalšie údaje potrebné pre znalecké skúmanie.
Tragickú železničnú nehodu v Studénke, pri ktorej narazil vlak Pendolino do kamióna, neprežili traja ľudia a takmer 20 ďalších utrpelo zranenia. V Ostrave a Novom Jičíne ostávajú aj naďalej v hospitalizácii traja zranení pacienti.
Český súd poslal v piatok do väzby 50-ročného poľského vodiča kamióna, ktorý vošiel na priecestie napriek tomu, že už svietili červené svetlá. Mužovi hrozí za všeobecné ohrozenie z nedbanlivosti tri až desať rokov väzenia.