Tridsaťdeväťročný výpravca, ktorý mal niekoľkoročnú odbornú prax, podľa Gieseho spočiatku odmietal vypovedať, ale medzitým sa k okolnostiam nešťastia podrobne vyjadril. Ďalšie podrobnosti k vyšetrovaniu však zástupcovia príslušných orgánov na utorňajšej tlačovej konferencii v Bad Aiblingu neoznámili.
„Keby sa správal podľa predpisov, teda plnil si svoje povinnosti, k zrážke by nedošlo,“ konštatoval Giese. Doteraz vypočuli 71 pasažierov z havarovaného vlaku, vrátane 19 vážne zranených. Výpravca je podozrivý zo zabitia z nedbanlivosti, ublíženia na zdraví a z nebezpečného zásahu do železničnej prevádzky, povedal Giese. „Momentálne tu máme strašné zlyhanie jednotlivca,“ doplnil ho ďalší žalobca Jürgen Branz.
Obvinený nie je vo vyšetrovacej väzbe, po dohode s obhajcami ho previezli na bezpečné miesto. „Nie je potrebné sa domnievať, že tu je dôvod k väzbe,“ povedal Giese. Vysvetlil to tým, že išlo o čin z nedbanlivosti, nie o úmyselný čin. Mužovi tak hrozí až päťročné väzenie.
Technickú závadu ako príčinu nehody vyšetrovatelia vylučujú. Teraz sa podľa nich ešte musí objasniť, kto a kedy ešte mohol nešťastiu zabrániť. Výpravca podľa Branza ešte vyslal núdzový signál, akonáhle si uvedomil svoju chybu. Vyšiel však do prázdna," podotkol štátny zástupca.
Najhoršie železničné nešťastie v Bavorsku za viac ako 40 rokov sa stalo minulý utorok ráno na lokálnej trati medzi Holzkirchenom a Rosenheimom. Niekoľko vagónov sa po náraze vykoľajilo. Nemecké médiá špekulovali o tom, že výpravca vypol zabezpečovací systém, ktorý automaticky zastaví vlak, ak vychádza zo stanice na červenú, pretože chcel umožniť prejazd oneskoreného vlaku.
Obnova silne poškodenej trate v mieste nehody stále pokračuje. Na úseku dlhom až 120 metrov musia čiastočne položiť nové koľaje a pražce. Zatiaľ nie je jasné, kedy bude trať opäť v prevádzke.