Stalo sa tak pritom iba dva týždne predtým, ako Lubitz naviedol Airbus A320 do svahu Francúzskych Álp, čím spáchal samovraždu a zároveň vraždu ďalších 149 osôb na palube lietadla smerujúceho z Barcelony do Düsseldorfu.
Francúzsky Úrad vyšetrovania a analýzy pre bezpečnosť civilného letectva (BEA) ďalej uviedol, že je treba zaviesť predpisy, na základe ktorých budú musieť lekári informovať príslušné úrady. Vyšetrovatelia zároveň požadujú, aby sa stanovili smernice na monitorovanie stavu pilotov, ktorí užívajú antidepresíva, píše agentúra DPA.
V konečnej správe sa totiž uvádza, že lekári, ktorí odporučili Lubitzovi psychiatrickú liečbu, neinformovali leteckú spoločnosť Germanwings o stave jeho duševného zdravia.
V jeho ostatkoch sa nachádzali stopy antidepresív
Úrad vyšetrovania a analýzy pre bezpečnosť civilného letectva (BEA), ktorý citovala agentúra AP, tvrdí, že v Lubitzových ostatkoch sa zistili stopy antidepresívnych liečiv Citalopram a Mirtazapine, ako aj lieku na spanie Zopiclone.
Národná knižnica medicíny Spojených štátov (NLM) uvádza, že u detí a mladistvých, ktorí užívajú Citalopram, sa môžu na začiatku liečby alebo v prípade zvýšenia či zníženia dávky predmetného lieku vyskytnúť samovražedné sklony.Lubitz, občan Nemecka, mal v čase tohto incidentu 27 rokov.
Vyšetrovatelia pripustili, že piloti lietajú aj v čase, keď užívajú antidepresíva, o ktorých sa svojim zamestnávateľom nepriznajú. Vedúci vyšetrovacieho tímu Arnaud Desjardin označil nemecké predpisy o zachovávaní osobných údajov za príliš prísne. Dodal, že tamojší lekári sa obávajú straty zamestnania, ak úradom sami oznámia zistené problémy pilotov.
Podľa BEA proces udeľovania pilotnej licencie nedokázal odhaliť riziká spojené s Lubitzovým zdravotným stavom.
BEA na základe údajov získaných z čiernej skrinky havarovaného lietadla tvrdí, že Lubitz sa sám zamkol v kokpite a úmyselne narazil so strojom do svahu hory.
Vyšetrovatelia objavili dôkazy o tom, že si Lubitz krátko pred týmto incidentom na internete zisťoval spôsoby samovraždy a údaje o mechanizme uzamykania dvier kokpitu, pričom niekoľko uplynulých rokov bojoval s depresiami.
Mnohé letecké spoločnosti po týchto udalostiach pristúpili k bezpečnostným opatreniam a vyžadujú, aby počas celého letu boli v kokpite najmenej dve osoby, pripomína agentúra AP.