Ochromená by mohla byť verejná doprava a otáznik visí aj nad opakovanými blokádami rafinérií, čo viedlo k prázdnym čerpacím staniciam, a tak štát musí teraz využívať strategické zásoby pohonných hmôt.
Zatiaľ nič nenaznačuje, že by vláda bola na ceste k dohode s odborármi, ktorí sú odhodlaní dosiahnuť čo najviac. „Povedané futbalovou rečou, nastal čas, aby premiér stiahol späť červenú kartu,“ povedal podľa stanice Sky jeden z odborárskych predákov Jean-Claude Mailly na adresu Manuela Vallsa. Predseda vlády opakuje, že sa nevzdá základov reformy.
Bola to Maillyho odpoveď na otázku, či protesty budú aj počas majstrovstiev. Podobne sa vyjadril Philippe Martinez, ktorý šéfuje najväčšej odborárskej centrále: „Vláda má čas zastaviť hodiny do Eura 2016 a všetko bude v poriadku.“
Zamestnanci verejnej dopravy v Paríži zvažujú, že práve 10. júna vstúpia do časovo neobmedzeného štrajku. „Je to súčasť snahy vyvinúť tlak na vládu,“ poznamenali noviny Le Parisien o možných budúcich protestoch. O nepríjemnostiach sa, samozrejme, dá hovoriť nielen v prípade hlavného mesta. „Vedenie železničných odborov vyzvalo svojich členov na predlžovateľný štrajk, ktorý by mohol trvať až do dňa, po ktorom bude finále šampionátu,“ napísal denník Le Figaro (o trofeji sa rozhodne 10. júla).
Iróniou je, že železničná spoločnosť je sponzorom futbalových majstrovstiev a zaviazala sa, že fanúšikom bude k dispozícii jej 200-tisíc zamestnancov. Vedenie firmy sa ich zatiaľ márne snaží odradiť od myšlienky štrajkovať prísľubom, že nevyužije jeden z bodov návrhu reformy, ktorý má umožniť zamestnávateľom skracovať v kolektívnej zmluve počet dovolenkových dní.
Z hrozby ochromenia prepravy cestujúcich je, pochopiteľne, vážne znepokojený minister dopravy Alain Vidalies. Apeluje na železničiarov, aby sa správali zodpovedne: „Euro 2016 je veľkým vkladom Francúzska. Žiadny Francúz, bez ohľadu na jeho presvedčenie, nepochopí, že problémy tohto typu môžu poškodiť obraz našej krajiny,“ zdôraznil v rozhovore pre stanicu France Info. Nádejne to nevyzerá ani s prístupom cisterien do rafinérií. Odborári sú naďalej pripravení na ich blokádu.
Aby problémov v blízkom čase nebolo málo, nespokojne sa ozývajú aj leteckí zamestnanci a taxikári. Nesúvisí to s reformou zákonníka práce, ale s tým, čo sa deje priamo v ich práci. „Odborári aerolínií Air France si urobili hlasovanie o štrajku, ktorý by sa začal 1. júna. Rozhodnutie by malo byť známe v pondelok 30. mája,“ informuje Le Figaro. Zamestnancom sa nepozdáva, že sa im majú znižovať odmeny. Dĺžka štrajku by sa však nemala prelínať s úvodom šampionátu.
V strehu sú aj taxikári, ktorí za nezákonné považujú konkurenciu fungujúcu na objednávaní vozidiel prostredníctvom aplikácie na smartfóne. Títo šoféri robia bez taxikárskych licencií. „Keď sa začne Euro 2016, nebudeme váhať zobrať majstrovstvá za rukojemníka a blokovať všetky zápasy,“ varoval šéf cechu taxikárov Ibrahim Sylla.