Stroj so 66 ľuďmi na palube na linke Paríž-Káhira sa zrútil v máji do Stredozemného mora krátko potom, ako opustil grécky vzdušný priestor. Príčina nehody zatiaľ nie je známa.
Do týždňa by mala podľa vyšetrovacieho tímu do oblasti doraziť loď schopná čierne skrinky vyloviť aj z veľkej hĺbky. Čierne skrinky zaznamenávajú údaje o priebehu letu a konverzáciu v pilotnej kabíne. Práve tieto dáta by mohli pomôcť vysvetliť príčinu nešťastia.
Zástupca spoločnosti EgyptAir agentúre AP povedal, že ďalšou fázou bude zistiť, kde presne skrinky ležia, potom sa začne pokus o ich vyzdvihnutie. K tomu bude možno potrebné nasadiť roboty alebo ponorku, a to s „vysokou opatrnosťou, aby sa predišlo ich poškodeniu“.
Egyptský airbus podľa francúzskych vyšetrovateľov krátko pred pádom vyslal varovné signály o dyme na palube a o ďalších možných zlyhaniach počítačového systému. Z týchto signálov však nie je zrejmé, čo bolo príčinou dymu. Pátracie tímy zatiaľ našli kusy lietadla a časti tiel obetí, ale stále chýba trup airbusu a väčšina tiel.
Čierne skrinky môžu vysielať signál až 30 dní po páde lietadla, uviedol David Learmount zo špecializovaného servera Flightglobal. Aj keď sa batérie v čiernych skrinkách vybijú, tieto zariadenia je podľa neho stále možné nájsť.