Greenpeace na fasádu budovy nemeckého kancelárstva niekoľko minút premietala siluetu kancelárky Angely Merkelovej, svoj názov a krátky odkaz vyjadrujúci názor, že takzvaný dieselový summit nič nevyriešil.
Kriticky sa k záverom rokovania postavila aj časť médií. „Pre jedných platia zákony, pre druhých sa organizujú summity. Spolková vláda nechala automobilové odvetvie vyviaznuť z dieselového škandálu príliš lacno,“ napísala komentátorka denníku Die Zeit Petra Pinzlerová.
Zástupcovia vlády a automobiliek Volkswagen, BMW, Daimler a Opel oznámili v stredu dohodu. Automobilky na svoje náklady upravia softvér vo viac ako piatich miliónoch dieselových áut tak, aby znížili množstvo škodlivých emisií, ktoré autá produkujú.
Organizácia na ochranu životného prostredia aj najväčší európsky automotoklub ADAC však vedľa softvérových zmien požadujú tiež technické úpravy áut, napríklad namontovanie modernejších katalyzátorov. Len takéto kroky podľa nich povedú k dostatočnému zníženiu emisií, a to až o 90 percent.
Ministerstvo životného prostredia sa nechalo počuť, že stredajšie dohoda je len prvým krokom, ktorý sám o sebe nestačí. Podobne sa vyjadrila aj väčšina zástupcov nemeckých spolkových krajín.
V spolkovej republike je registrovaných vyše 15 miliónov dieselových áut, ktorých emisie oxidov dusíka výrazne prispievajú k znečisteniu miest. V niektorých mestách je situácia taká vážna, že uvažujú o zákazoch jazdy starších naftových vozidiel. Tomu chcú výrobcovia áut za každú cenu zabrániť, aj preto sa odhodlali k oznámenému kroku.