Novinárom to v kalifornskom San Jose oznámil Mike Schroepfer, ktorý vo firme zodpovedá za technický rozvoj. Firma prevádzkujúca populárnu sociálnu sieť chce revíziu dokončiť pred novembrom 2018, keď sa v USA budú konať voľby do Kongresu.
„Teraz sa tým aktívne zaoberáme, množstvo zmien sa postupne prejaví,“ povedal Schroepfer. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg minulý mesiac oznámil, že spoločnosť bude s politickou reklamou zaobchádzať podľa iných pravidiel, než ktoré platia pre ostatnú inzerciu. Internetové firmy vrátane spoločností Twitter, Google a Microsoft, sa ocitli pod tlakom americkej vlády, ktorá z pokusov ovplyvniť cez internet voľby v USA obviňuje Rusko. Moskva takéto snahy popiera.
Americkému Kongresu, ktorý údajné ruské zasahovanie vyšetruje, odovzdal nedávno Facebook 3000 politicky problematických inzerátov, ktoré si na sieti objednali Rusi pred vlaňajšími voľbami amerického prezidenta.
Vedenie výboru Snemovne reprezentantov pre kontrolu spravodajských služieb v stredu oznámilo, že všetky inzeráty získané od Facebooku hodlá zverejniť. Podľa šéfov výboru Mikea Conawaya a Adama Schiffa sa tak stane najskôr po 1. novembri, keď majú pred výborom svedčiť zástupcovia Facebooku.
Už v stredu sa s kongresmanmi za zatvorenými dverami zišla prevádzková riaditeľka Facebooku Sheryl Sandbergová. Poslancom povedala, že jej spoločnosť tvrdo pracuje na tom, aby Američania „porozumeli, čo z toho, čo čítajú, je propaganda“. Inzeráty zadané Ruskom sa údajne týkajú citlivých politických tém, napríklad práv homosexuálov, migrácie alebo kontroly predaja zbraní.