V rámci vyšetrovania údajného zasahovanie Ruska do minuloročných prezidentských volieb v Spojených štátoch preverujú využívanie svojej platformy spoločnosti Facebook, Twitter aj softvérový obor Microsoft. Facebook nedávno americkému Kongresu poskytol súbor približne 3-tisíc inzerátov, ktoré si Rusko objednalo na jeho sociálnej sieti.
Rusko podľa CNN vytvorilo rozsiahlu sieť okolo virtuálnej kampane s názvom „Nestrieľajte nás“ (Don't Shoot Us), ktorá sa zdala byť súčasťou amerického hnutia „Na černošských životoch záleží“ (Black Lives Matter). Správy o rasovej neznášanlivosti vraj takzvaní trollovia, teda provokatéri najatí Moskvou, šírili naprieč rôznymi platformami vrátane facebooku, twitteru alebo youtube.
Ruská kampaň podľa CNN opakovane upozorňovala na policajnú brutalitu predovšetkým v súvislosti so smrťou mladého černocha Michaela Browna, ktorého v roku 2014 zastrelili pri násilných demonštrácií v blízkosti St. Louis. Trollovia sa pravdepodobne snažili vyvolať protesty medzi Afroameričanmi a zároveň prezentovať ich aktivizmus ako rastúcu hrozbu v americkej spoločnosti.
Na facebooku, twitteri a youtube bolo zverejnených viac ako 200 videoreportáži o údajnej policajnej brutalite. Autori kampane potom nabádali používateľov aplikácie Pokémon Go, aby virtuálne postavy odchytávali na miestach, kde k policajným zásahom údajne došlo. Chytené postavy potom mali pomenovať podľa obetí incidentov.
„Afroameričania podľa CNN zrejme definujú svoju občiansku pozíciu na základe hry, v ktorej sa chytajú pokémoni. Takto neschopne odôvodnila televízia príčiny vzniku rasových problémov v súčasných Spojených štátoch. Znovu za to môžu Rusi … a nimi ovládaní pokémoni,“ komentovala na facebooku správu CNN hovorkyňa ruského ministerstva zahraničia Marija Zacharovová.