Podľa vyjadrenia nemenovaného hovorcu tohto rezortu pre tlačovú agentúru DPA pri incidente z 29. novembra zohralo „podstatnú“ úlohu zlyhanie súčiastky, ktoré nemožno pripisovať firme Lufthansa Technik zabezpečujúcej údržbu lietadla. To i napriek technickej poruche zostalo „stále v bezpečnom stave“, zdôraznil.
Airbus pomenovaný po prvom povojnovom kancelárovi Konradovi Adenauerovi mal dopraviť Merkelovú z Berlína do Buenos Aires, nakoniec však musel neplánovane pristáť na letisku Kolín nad Rýnom/Bonn. Posádka zmenila kurz po zhruba jednej hodine letu, keď sa už lietadlo nachádzalo nad územím Holandska. Merkelová následne musela využiť náhradný spôsob dopravy a začiatok summitu G20 nestihla.
Podľa uvedeného článku, ktorý údajne vychádza z dôvernej vyšetrovacej správy nemeckej armády, firma Lufthansa Technik pochybila, keď neinformovala obsluhujúci personál o novom komunikačnom systéme nainštalovanom do lietadla. Piloti potom nedokázali primerane zareagovať na výpadok napájania palubnej elektroniky a nepodarilo sa im obnoviť rádiovú komunikáciu s dispečermi. S letiskom Kolín nad Rýnom/Bonn, kde sa rozhodli núdzovo pristáť, sa spojili len pomocou satelitného telefónu.