Zomrel miliardár Ross Perot, dvakrát kandidoval na prezidenta USA

Texaský miliardár Ross Perot, ktorý v 90. rokoch kandidoval za prezidenta Spojených štátov proti súperom z oboch hlavných politických strán, zomrel v utorok vo veku 89 rokov po boji s leukémiou. Informovala o tom stanica BBC.

10.07.2019 02:47
Ross Perot Foto: ,
Ross Perot v apríli 2012
debata (16)

Perot sa narodil v roku 1930 počas Veľkej hospodárskej krízy a vyrastal v chudobe. Svoju kariéru začal na oddelení predaja vo firme IBM, neskôr sa stal priekopníkom počítačového priemyslu, keď v roku 1962 založil vlastnú spoločnosť Electronic Data Systems (EDS), vďaka ktorej zbohatol.

V roku 1984 bola EDS odpredaná korporácii General Motors za 2,5 miliardy dolárov. Perot v roku 1988 založil ďalšiu spoločnosť zameranú na informačné technológie – Perot Systems, ktorú v roku 2009 získala za 3,9 miliardy dolárov firma Dell.

Perot sa stal všeobecne známym v roku 1992, keď kandidoval za prezidenta USA. Za hlavné témy svojej kampane si zvolil obhajobu vyrovnaného rozpočtu a ukončenie outsourcingu pracovných miest do zahraničia. Perot skončil vo voľbách ako nezávislý kandidát na treťom mieste a získal takmer pätinu odovzdaných hlasov.

Daný výsledok z neho spravil jedného z najúspešnejších nezávislých kandidátov v americkej histórii a podľa BBC pomohol demokratovi Billovi Clintonovi poraziť dosluhujúceho republikánskeho prezidenta Georgea Busha staršieho. Perot investoval do kampane 63 miliónov dolárov z vlastných zdrojov.

Perot sa uchádzal o post hlavy štátu aj v roku 1996 po tom, ako založil Reformnú stranu Spojených štátov (RPUSA). Jeho druhá kampaň však bola menej úspešná. Nezúčastnil sa na prezidentských diskusiách a získal iba osem percent odovzdaných hlasov.

Perot mal s manželkou Margot päť detí. Podľa aprílových odhadov časopisu Forbes mal Perot majetok vo výške 4,1 miliardy dolárov.

16 debata chyba
Viac na túto tému: #USA #Ross Perot
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy