Spoločnosť EasyJet hlási únik osobných údajov približne 9 miliónov zákazníkov

Britská nízkonákladová letecká spoločnosť EasyJet v utorok oznámila, že "vysoko sofistikovaní" hackeri získali prístup k e-mailovým adresám a podrobným cestovným údajom približne deviatich miliónov zákazníkov. Počas vyšetrovania sa zistilo, že páchatelia sa dostali k údajom o kreditných kartách 2208 osôb, ktoré už v tejto veci kontaktovali, informuje BBC.

19.05.2020 18:35
EasyJet Foto: ,
debata

EasyJet sa o útoku hackerov prvýkrát dozvedel v januári. O incidente však mohli informovať iba zákazníkov, u ktorých došlo začiatkom apríla k úniku údajov o platobných kartách.

„Komunikujeme s približne deviatimi miliónmi zákazníkov, u ktorých došlo k úniku osobných údajov, aby sme im odporúčili ďalšie kroky s cieľom minimalizovať akékoľvek riziko ich zneužitia,“ píše sa v stanovisku spoločnosti.

EasyJet však zatiaľ nemá dôkazy o zneužití osobných údajov svojich klientov. „Odkedy sme sa dozvedeli o tomto incidente, sme si vedomí, že v dôsledku koronavírusovej pandémie sa zvyšujú obavy zo zneužitia osobných údajov na účely on-line podvodov,“ povedal riaditeľ spoločnosti EasyJet Johan Lundgren.

EasyJet, ktorý tak ako iné spoločnosti v dôsledku pandémie uzemnil svoju flotilu, však neoznámil, kedy presne k incidentu došlo. Lundgren sa ospravedlnil postihnutým zákazníkom a dodal, že „každý biznis musí ostať funkčný a vyhýbať sa riziku“.

Niektoré letecké spoločnosti dúfajú, že ich flotila začne v lete znova lietať, keďže európske krajiny postupne začínajú uvoľňovať karanténne opatrenia. Medzinárodné združenie leteckých prepravcov (IATA) odhaduje, že tzv. koronakríza by mohla stáť letecké spoločnosti až 314 miliárd dolárov (288,74 miliar­dy eur).

debata chyba
Viac na túto tému: #easyJet #hackerské útoky #únik dát