„Kampaň nemôže ľuďom sľubovať koniec pandémie. Musí ich presvedčiť, že je potrebné sa očkovať už na konci leta či začiatkom jesene,“ uvádza ministerstvo v zadaní zákazky. Rezort zdravotníctva tak chce predísť ďalšej silnej vlne covidu-19 a s tým spojenému zahlteniu nemocníc. Vyhnúť sa chce aj ekonomickým dopadom prípadnej pandémie.
Komunikácia má cieliť na všetkých obyvateľov a konkrétne oslovovať rôzne skupiny, napríklad seniorov, „zodpovedných ľudí“, ktorí sa dali zaočkovať, ale aj neočkovaných. Tým v prípade obáv z mRNA vakcíny navrhuje zaočkovať sa klasickou proteínovou vakcínou. Rezort chce kampaňou osloviť aj ukrajinských utečencov. Materiály preto plánuje aj v ukrajinskom jazyku.
Zákazku na vytvorenie novej komunikačnej kampane vyhrala reklamná agentúra McCann-Erickson Prague, ktorá podľa serveru iDNES.cz patrí medzi najväčšie na českom trhu. Agentúra pre ministerstvo vytvorí vizuálnu identitu kampane, návrhy inzerátov aj televíznych a rozhlasových spotov. Štát za kampaň zaplatí 1,7 milióna korún (približne 70-tisíc eur).
Hovorca ministerstva zdravotníctva Ondřej Jakob uviedol, že rezort chce vypísať ešte dve verejné zákazky, a to na nákup mediálneho priestoru a na výrobu samotnej reklamy.
Predchádzajúcu očkovaciu kampaň kritizovali odborníci, ale aj vtedajší premiér Andrej Babiš. Presvedčiť ľudí, aby sa dali zaočkovať, chceli lotériou s cenami ako o telefón či značkové tenisky. Ďalšiu kampaň pod vedením úradu vlády s názvom „Urobte bodku za koronavírusom“ spustili až v polovici apríla 2021, keď bolo zaočkovaných už približne 1,5 milióna ľudí.