Diaľničný most Morandi bol súčasťou hlavného ťahu medzi Talianskom a Francúzskom. Zrútil sa v auguste 2018 z dôvodu silného dažďa, pričom zo 45-metrovej výšky spadlo viac než 30 osobných i nákladných vozidiel.
Zodpovednosť za túto tragédiu leží podľa prokuratúry na pleciach talianskej štátnej diaľničnej spoločnosti Autostrade per l'Italia (ASPI), ktorá spravuje takmer polovicu talianskych ciest a údajne zanedbala údržbu mosta.

Prokurátor Walter Cotugno uviedol, že „most Morandi bol časovaná bomba, ktorú ste mohli počuť tikať, no nevedeli ste, kedy vybuchne“.
Podľa Cotugna si ASPI a inžinierska spoločnosť Spea, ktorá mala na starosti údržbu mosta, boli vedomé stavu, v akom sa most nachádzal, no zdráhali sa financovať údržbu, aby „ochránili dividendy akcionárov“.

V súdnom procese je obžalovaných 59 osôb, najmä vedúcich pracovníkov a technikov oboch spoločností vrátane generálneho riaditeľa ASPI Giovanniho Castellucciho či predstaviteľov talianskeho ministerstva dopravy.
„Toto je jeden z najdôležitejších súdnych procesov v novovekých dejinách Talianska, najmä čo sa týka počtu obžalovaných a rozsahu tragédie,“ uviedol advokát rodín obetí Raffaele Caruso.