Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) uviedol, že chybné údaje stabilizačného senzora MCAS, ktorého úlohou bolo kontrolovať smerovanie prednej časti lietadla, s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobila zrážka s cudzím objektom, napríklad s vtákom.
Etiópsky letecký úrad naopak tvrdí, že porucha senzora bola spôsobená problémami s elektroinštaláciou lietadla, ktoré existovali už od jeho výroby.
Čítajte viac Pri páde etiópskeho lietadla zahynuli manželka, dcéra a syn poslanca Antona HrnkaVyšetrovacie tímy oboch krajín sa však zhodli na tom, že práve chybný senzor spôsobil, že autopilot začal nos lietadla smerovať k zemi a piloti neboli schopní získať kontrolu nad riadením a stroj vyrovnať.
Pri nehode zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov — manželky, dcéry a syna politika Antona Hrnka a charitatívnej pracovníčky Danice Olexovej.
Táto letecká katastrofa viedla k tomu, že prevádzka lietadiel Boeing typu Max bolo na celom svete pozastavená na takmer dva roky.