V blízkosti mesta Larisa v strednej časti Grécka sa 28. februára čelne zrazili nákladný a osobný vlak a zahynulo 57 ľudí.
Nehoda spustila niekoľkotýždňové protesty a ovplyvní parlamentné voľby v máji, v ktorých sa premiér Kyriakos Mitsotakis uchádza o znovuzvolenie.
Čítajte aj Po protestoch po tragickej vlakovej nehode v Grécku prepustili policajného šéfaMinister dopravy Jorgos Gerapetritis chcel uistiť Grékov o bezpečnosti železničnej linky, a tak sa v pondelok ráno odviezol v prvom vlaku medzi Aténami a mestom Kalambaka. Spolu s ním cestovali šéf železničnej spoločnosti a zástupcovia sprivatizovanej spoločnosti Hellenic Trains, ktorá prevádzkuje vlaky.
Nehoda sa do veľkej miery pripisuje ľudskému zlyhaniu, tragicky však upozornila na zanedbanú modernizáciu bezpečnostných systémov na železniciach.
Čítajte aj V Grécku po troch týždňoch od nehody s 57 obeťami opäť jazdia vlaky, ale len niektoré„Našou povinnosťou je mať také železničné služby, ktoré spĺňajú očakávanie každého, moderné železničné služby, ktoré sa rozvíjajú a patria medzi najlepšie v Európe,“ povedal minister Gerapetritis. „Je to povinnosť vlády. Ale dlhujeme to aj obetiam tejto tragickej nehody, ktorých životy boli tak nespravodlivo skrátené,“ dodal.
Premiér Mitsotakis sa zaviazal, že v prípade znovuzvolenia dá do konca septembra nainštalovať na sieti železníc elektronické bezpečnostné systémy. Niektoré bezpečnostné opatrenia sú už zavedené – vlaky jazdia pomalšie a je ich menej, každá stanica má tiež v službe dvoch staničných manažérov a dvoch technikov.
Čítajte aj Grécky premiér prisľúbil úplnú transparentnosť vyšetrovania vlakovej nehody. Obvinili ďalších troch ľudíMinisterstvo dopravy predpokladá, že do konca septembra bude železničná sieť spĺňať medzinárodné normy pre bezpečnosť cestujúcich.
Havária vlakov si vynútila niekoľkotýždňové zastavenie železníc. Osobné vlaky medzi Aténami a medzinárodným letiskom začali znova jazdiť 22. marca a o týždeň neskôr sa obnovili nákladné vlaky medzi prístavom Pireus a Solúnom.