Soche Dávida musia prikryť prirodzenie. Talianskej reštaurácii odmietli reklamu pre obavy z necudnosti

Talianska reštaurácia v najväčšom škótskom meste Glasgow bola nútená zmeniť svoje reklamy s motívom svetoznámej sochy Dávida. Reklamná spoločnosť Global Media Group totiž odmietla v metre umiestniť plagáty s Michelangelovým majstrovským renesančným dielom kvôli Dávidovej nahote, napísal list The Guardian.

20.05.2023 07:20
debata (14)

Reklamná spoločnosť zamietla návrhy na reklamné plochy v metre, ktoré si objednala reštaurácia Barolo, pre obavy z necudnosti, uviedol denník The Glasgow Herald. Na plagáte bol vyobrazený Michelangelov Dávid s kúskom pizze a nápisom: „Viac po taliansky už to nejde“. Pizzeria ich musí nechať kompletne pretlačiť tak, aby na nich bol David len od pása hore.

„Ide o celosvetovo uznávané umelecké dielo. Učí sa o ňom v školách. Chodia sa naň pozerať ľudia z celého sveta,“ reagoval Mario Gizzi, riaditeľ spoločnosti DRG Group, ktorá prevádzkuje reštauráciu Barolo a niekoľko ďalších podnikov v Škótsku. "Už nie je rok 1500, ale rok 2023. Naozaj hovoríme, že obyvatelia Glasgowa nezvládnu pohľad na nahou sochu? Barolo je o klasickej talianskej kuchyni a Michelangelov Dávid je jedným z najslávnejších umeleckých diel v krajine – ako uvádza reklama, viac po taliansky už to nejde, "dodal.

Viac ako päť metrov vysoká a nahá socha z roku 1504 je vrcholným dielom talianskej renesancie a zobrazuje biblického Dávida, ktorý ide bojovať s Goliášom. Michelangelo Buonarroti vytesal Dávida na objednávku florentského dómu.

V marci musela riaditeľka školy vo floridskom meste Tallahassee rezignovať po tom, čo žiakom v hodine výtvarnej výchovy ukázala snímku slávnej sochy Dávida. Vyvolala tak sťažnosti niektorých rodičov, podľa ktorých išlo o akt či „pornografiu“.

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Glasgow #Michelangelo