Podľa služby GPSJam, ktorá monitoruje problémy so signálom GPS pri lietadlách, je od mája zhruba polovica Moskovskej oblasti v takzvanej červenej zóne, uviedla RBK. To znamená, že za 24 hodín nahlási problémy s GPS aspoň desať percent lietadiel, ktoré nad oblasťou preletia. Od mája, keď Moskva čelila prvému dronovému útoku, hlásili prerušenie prevádzky kvôli problémom s GPS tiež napríklad taxislužby Sitidrajv alebo Jandex, uviedla RBK.
"Ak sa lietadlo pohybuje vo výške aspoň 500 metrov, tak samozrejme vypadáva navigácia a človek nevie, kadiaľ letieť. Niekedy možno manévrovať a prejsť do nižších výšok, ako sa hovorí, letieť ‚nad stromčekmi‘. Ale to tiež nie je bez nebezpečenstva, "povedal agentúre predseda ruskej Federácie všeobecného letectva Sergej Minigulov. Podľa neho sa teraz pracuje na riešení, ako využiť na orientáciu napríklad vysielače mobilného signálu.
Kvôli častým dronovým útokom v regióne okolo Moskvy sa množia prípady, keď ľudia malé lietadlá považujú za ukrajinské bezpilotné lietadlá a snažia sa kvôli tomu informovať úrady. Polícia potom upozornenie preveruje, kontaktuje športové letisko a pýta sa ich, aké stroje sú v tom čase vo vzduchu.