Autori dali mamutiemu stroju názov WindRunner, čo sa dá preložiť ako veterný bežec. Lietadlo vyvíjajú s cieľom, aby v prvom rade slúžilo na prepravu obrovských komponentov veterných elektrární. Vývojári poukazujú na to, že WindRunner v upravenej podobe by sa dal v budúcnosti využiť aj pre potreby ozbrojených síl.
Najväčšie komerčné lietadlo na svete je Boeing 747, ktoré má dve poschodia, a prepraviť môže viac ako 500 cestujúcich. Najväčšie nákladné lietadlo prezentované spoločnosťou Radia má zvládnuť až 12-násobne väčšiu záťaž.
WindRunner vyvíjajú na to, aby prevážalo vysoké stožiare s lopatkami používané veternými elektrárňami. „Dnešné najväčšie veterné turbíny a ešte väčšie v budúcnosti nemožno prepravovať na pevnine prostredníctvom pozemnej infraštruktúry. Prekonáme tieto bariéry," objasňuje Radia na svojej webovej stránke, prečo prišla s týmto projektom. Súčasné lopatky majú dĺžku zvyčajne okolo 70 metrov, ale predpokladá sa, že postupne sa priblížia k 100 metrom. Čím sú dlhšie, o to viac elektriny pomáhajú vyrobiť, čo je zvlášť dôležité v oblastiach, kde nefúka silný vietor.
Preprava obrovských stožiarov a lopatiek je naozaj veľmi zložitá. „Nočnou morou sa stávajú mosty i tunely," upozornil server Business Insider.
Na čele tímu vývojárov stojí Mark Lundstrom, ktorý má bohaté skúsenosti s výroby vesmírnych rakiet. Predpokladá, že keď lietadlo uskutoční skúšobné lety a dostane technické povolenie od úradov, so sériovou výrobou sa začne v roku 2027. Lundstrom založil Radiu v roku 2016 a odvtedy sa venuje vývoju veterného bežca.
WindRunner môže mať perspektívu presadiť nielen ako vysnívaný služobník veterných elektrární. Výskumná a konzultačná firma 360iReserach totiž odhaduje, že obchodovanie s nadrozmernými nákladmi od prekonania globálnej pandémie koronavírusu stúpne do roku 2030 viac ako dvojnásobne.