Továreň spoločnosti Firefly na juhu Anglicka v prístavnom meste Harwich má pre leteckú spoločnosť Wizz Air počas 15 rokov vyrobiť 525-tisíc ton udržateľného leteckého paliva z biologických odpadov.
Pri jeho výrobe vznikne približne o 70 percent menej uhlíka ako pri výrobe tradičného leteckého paliva. Obe možno miešať až v pomere 1:1 bez úprav motorov používaných v súčasnosti. Výroba udržateľných leteckých palív je však v niekoľkonásobne drahšia ako súčasných palív.
Tuhý bioodpad ako surovinu dodá kanalizačná spoločnosť Anglian Water. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Firefly Paul Hilditch vyhlásil, že v Spojenom kráľovstve je dostatok surovín na výrobu 200-tisíc ton udržateľných leteckých biopalív, čo je približne polovica množstva vyžadovaná legislatívou.
Zástupcovia spoločnosti vyzvali britskú vládu na odstránenie prekážok brániacich širokému nasadeniu týchto palív.
Výroba biopalív z výkalov úspešne prebieha napríklad v Japonsku, kde spoločnosť Interstellar Technologies v decembri úspešne otestovala prototyp raketového motora na biometán z kravského hnoja. Test prebehol v pobrežnom meste Taiki na juhu ostrova Hokkaidó, tekutý biometán použitý počas neho vznikol z kravského hnoja z dvoch miestnych fariem.