„Rušňovodiči oboch vlakov sa ukryli do strojovne v lokomotíve, čo im pravdepodobne zachránilo život,“ uviedol pre Lidovky.cz šéf ČD Cargo Tomáš Tóth. Strojovňa je časť lokomotívy, kam sa vstupuje väčšinou priamo z takzvaného stanovišťa, teda miesta, odkiaľ rušňovodič riadi súpravu.

Zamestnanec štátneho dopravcu ČD Cargo je už v domácej starostlivosti. „Po nehode bol v šoku, ale skoro ráno ho prepustili z nemocnice, kde bol kvôli vylúčeniu ďalších komplikácií,“ vysvetlil Tóth pre český denník.
Nehodu rýchlika a nákladného vlaku vyšetruje Železničná inšpekcia a polícia. „S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o ľudskú chybu. Ľudia zo Správy železníc tvrdia, že až tu bude od januára ETCS (zabezpečovací systém, ktorý dokáže v krátkej chvíli zastaviť vlak – pozn.), takéto niečo sa nestane. Štandardný zabezpečovací systém nefunguje,“ povedal pre Lidovky.cz majiteľ RegioJetu Radim Jančura.
Podľa Železničnej inšpekcie prešiel osobný expres v Pardubiciach návestidlo zakazujúce jazdu. Či išlo o technickú závadu, alebo ľudskú chybu, teraz vyšetruje.

V rýchliku smerujúcom do Košíc a následne do ukrajinského Čopu cestovalo podľa posledných údajov približne 380 ľudí.

„Všetky škody, teda pre pozostalých, zranených aj tých, ktorí napríklad utrpia stratu mzdy, bude riešiť poisťovňa,“ vysvetlil Jančura. Ide o prvú takúto nehodu pre RegioJet, dodal šéf spoločnosti.