Rýchlovlaku šinkansen sa pri 315 kilometrovej rýchlosti rozpojili súpravy

V Japonsku sa dnes za jazdy rozpojili súpravy rýchlovlaku šinkansen, vlak idúci rýchlosťou 315 kilometrov za hodinu núdzovo zastavil. Vo vlaku cestovalo 320 ľudí, nikto nebol zranený, uviedol podľa agentúry Kjódó prepravca JR East.

19.09.2024 14:33 , aktualizované: 15:00
debata (9)
Pozrite sa do vlaku Šinkansen aj z jeho okna
Video
Zdroj: TV Pravda/Andrej Matišák

Vlaky sa rozpojili okolo 8:10 (1:00 SELČ) medzi stanicami Furukawa a Sendai v prefektúre Mijagi. Podľa prepravcu sa dva spojené vlaky počas jazdy oddelili prvýkrát. Súpravy sa nevykoľajili.

Kvôli incidentu bolo na troch tratiach zrušených 72 spojení a ďalších 35 ich malo oneskorenie. Nehoda ovplyvnila 45-tisíc cestujúcich. Po kompletnej inšpekcii vlakov, ktorá trvala päť hodín, bola prevádzka opäť obnovená. Príčina rozpojenia zatiaľ nie je jasná a je predmetom vyšetrovania.

Spoločnosť JR East je jediný prepravca v Japonsku, ktorý spája viac šinkansenov do jednej súpravy. Táto rarita je veľkým lákadlom pre milovníkov železnice, píše Kjódó.

Šinkansen Alfa-X - najrýchlejší vlak Čítajte viac Šinkansen Alfa-X: Japonci už testujú najrýchlejší vlak sveta. Pokoriť chcú Číňanov

Japonské superrýchle vlaky šinkansen sú známe svojou dochvíľnosťou, Japonsko má povesť krajiny úzkostlivo dodržiavajúcej presnosť. Tlačová agentúra AFP v marci tohto roku informovala, že šinkansen prekonal rekord v presnosti premávky, keď v minulom roku mal priemerné meškanie 12 sekúnd alebo ešte menej.

„Vyvinieme úsilie, aby sme meškanie stlačili na nulu, aj keď absolútnou prioritou pre nás je bezpečnosť,“ vyhlásil hovorca spoločnosti Stredojaponskej železnice Koži Išikawa. Pri predchádzajúcich rekordoch presnosti jazdy vlakových súprav boli meškania v rokoch 1997 a 2001 od 18 do 24 sekúnd.

Strojvedúci vlakových súprav Šinkansen pracujú s časovým harmonogramom presným na 15 sekúnd. Vzhľadom na veľký počet vlakov a cestujúcich môže aj najmenšie meškanie pomerne rýchlo paralyzovať celú železničnú sieť.

Vlaky Šinkansen na najfrekventova­nejšej trati, spájajúcej metropolu Tokio s ďalším veľkým mestom Osakou, zabezpečujú 160-tisíc spojení ročne. Súprava Šingansen, jeden z výstavných klenotov japonskej technológie, môže na trati dosiahnuť maximálnu rýchlosť 300 kilometrov za hodinu.

Prvá jazda tohto superrýchleho vlaku sa uskutočnila pri príležitosti Olympijských hier v roku 1964 na vzdialenosti 500 km medzi Tokiom a Osakou. Odvtedy sa superrýchle vlaky Šinkansen používajú na vyše 1 500 km železničných tratí spájajúcich sever so juhozápadom japonského súostrovia, dodala AFP.

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Japonsko #šinkansen