Tanker Volgonefť 212 za búrlivého počasia utrpel škody a narazil na plytčinu, na jeho palube bolo 13 námorníkov. Záchranárom sa ich podarilo všetkých evakuovať, ale „bohužiaľ jeden z nich zahynul“, citoval Interfax z komuniké ministerstva.
Jedenásť námorníkov muselo byť hospitalizovaných v meste Anapa, dvaja z nich sú vo vážnom stave, uviedol podľa ruských agentúr poradca ministra zdravotníctva Alexej Kuznecov.
Očitý svedok z inej námornej lode povedal denníku Izvestija, že za silnej búrky a vysokých vĺn sa trupy tankerov začali lámať. Na palube pritom boli starší ľudia, ktorí neboli schopní rýchlo prestúpiť na záchranný remorkér, a preto sa posádka tankera rozhodla plávať k brehu a nabehnúť na plytčinu. Po nejakej dobe potom priletel záchranný vrtuľník, ktorý vzal na palubu sedem ľudí, ďalších šesť prevzali remorkéry. Ľudia podľa svedka skákali do mora, pretože loď sa vertikálne vzopla a začala sa potápať.
Plavidlá spoločnosti Kamatrans majú domovský prístav v Petrohrade. Podľa TASS záchranné operácie komplikujú drsné poveternostné podmienky, záchranné lietadlá pre silný vietor a búrku nemôžu lietať.
Kerčský prieliv oddeľuje územie Ruskej federácie od ukrajinského Krymského polostrova, ktorý Moskva v roku 2014 na základe medzinárodne neuznaného referenda nezákonne anektovala. Predtým Krym obsadili ozbrojení „zelení mužíčkovia“. Rusko ich spojenie so svojou armádou najskôr odmietalo, neskôr pripustilo zapojenie svojich špeciálnych jednotiek do tamojších udalostí.
Varovanie prišlo už skôr
Ekológ Roman Pukalov podľa TASS varoval pred znečistením pobrežia mazutom, predovšetkým Tamanského polostrova v Rusku, ale presnejší obrázok o situácii podľa neho vyvstane v pondelok. Pri obdobnej havárii v novembri 2007, keď do mora vytieklo niekoľko tisíc ton mazutu, zahynuli tisíce vtákov, pretože perie zlepené mazutom neudržalo telesné teplo.

Pred podobnou katastrofou experti kvôli Putinovej „tieňovej flotile“, pašujúcej ruskú ropu, už dávno varovali, napísal poľský server Onet. Oba tankery boli vyrobené ešte v 80. rokoch minulého storočia ako lode určené na plavbu po riekach a pri pobreží za pokojného počasia, a tak ich trupy najskôr v búrke nevydržali. Na tankeroch tohto typu v posledných 30 rokoch podľa štatistických údajov zahynulo už 1097 ľudí, dodal portál s odvolaním sa na ruské zdroje.
Kvôli potvrdenému úmrtiu člena posádky lode Volgonefť 212 vyšetrovatelia prekvalifikovali prípad havárie tankera na porušenie pravidiel bezpečnosti plavby s úmrtím z nedbanlivosti, napísala agentúra TASS s odvolaním sa na komuniké kriminálnej ústredne.
Rusko ponad prieliv v roku 2015 začalo stavať Krymský (Kerčský) most. Štvorprúdovú diaľničnú časť 15. mája 2018 otvoril ruský prezident Vladimir Putin, v decembri 2019 začala fungovať aj železničná časť mosta.