„Strety s vtákmi nie sú výnimočné, problémy s podvozkom nie sú výnimočné. K stretom dochádza oveľa častejšie, ale typicky nevedú sami o sebe k nehode lietadla,“ nechal sa počuť editor špecializovaného serveru Airline News Geoffrey Thomas. „Nikdy som nevidel, že by stret s vtákom zabránil vysunutiu podvozku,“ poznamenal zase austrálsky odborník na bezpečnosť v letectve Geoffrey Dell.
Na záberoch havárie je zrejmé, ako dvojmotorové lietadlo bez vysunutého podvozku nestihne včas zabrzdiť, zíde z dráhy a po náraze do betónového múru exploduje.
Podľa Thomasa spôsob pokusu o núdzové pristátie stroja Boeing 737–800, ktorý sa už predtým raz neúspešne snažil pristáť, vyvoláva množstvo otázok. „Prečo hasiči nepokryli pristávaciu dráhu penou? Prečo neboli prítomní, keď lietadlo pristálo? A prečo lietadlo pristálo tak ďaleko na dráhe? A prečo bol na konci dráhy tehlový múr?“ pýta sa.
Thomas predpokladá, že aspoň niektoré z otázok pomôžu zodpovedať nájdené hlasové nahrávky z kokpitu. Typicky sa podľa neho na pristátie bez vytiahnutého podvozku, teda takzvane na brucho, ide s minimom paliva a pristáva sa na najvzdialenejšom konci dráhy za sprievodu hasičov.
Austrálsky konzultant v letectve Trevor Jensen sa domnieva, že núdzové pristátie bez vytiahnutého podvozku nebolo plánované, pretože by v takom prípade lietadlo očakávali hasiči a ďalšie pohotovostné zložky. Napriek tomu mu nie je jasné, prečo lietadlo nedokázalo na pristávacej dráhe dostatočne zabrzdiť.
Juhokórejské úrady nehodu naďalej vyšetrujú. Podľa svedkov sa krátko pred ňou z jedného z motorov lietadla ozval výbuch. Len šesť minút pred haváriou letová kontrola varovala pred možnou zrážkou s vtákom či vtákmi. O minútu neskôr potom pilot aeroliniek Jeju Air vyslal núdzový signál mayday.
