Spoločnosť uisťuje, že pri vyšetrovaní plne spolupracuje s príslušnými úradmi, a vyjadrila presvedčenie, že vyšetrovanie bude objektívne. Ako objasnil majiteľ, loď plaviaca sa pod maltskou vlajkou prepravovala hnojivo z ruského mesta Usť-Luga a smerovalo do Južnej Ameriky. V sobotu ju podľa majiteľa Navigation Maritime Aleksandra Kalčeva zastihlo mimoriadne zlé počasie, počas ktorého na dno posádka spustila jednu z lodných kotiev. Hovorí, že v tom nebol žiadny zlý úmysel a odmieta účasť na akejkoľvek sabotáži.

Loď Vežen, postavená v roku 2022, bola podľa šéfa spoločnosti v nedeľu zadržaná v rámci vyšetrovania „závažnej sabotáže“ a švédska pobrežná stráž ju odklonila do švédskych teritoriálnych vôd, potvrdil agentúre AFP šéf spoločnosti Alexander Kalčev. Aj on odmietol, že by mohlo ísť o sabotážny čin.
Lotyšská verejnoprávna televízia LSM v nedeľu s odvolaním sa na prevádzkovateľa optického kábla uviedla, že za poškodením môžu byť „vonkajšie vplyvy“. Kábel vedie medzi lotyšským prístavom Ventspils a švédskym ostrovom Gotland. Lotyšské námorníctvo po jeho poškodení vyslalo hliadku, aby skontrolovala plavidlo, ktoré škodu pravdepodobne spôsobilo.
Od roku 2023 bola poškodená desiatka káblov v oblasti, čo sa dotklo Estónska, Fínska, Švédska, Nemecka a Litvy. Najmenej dva incidenty sa týkali lodí, ktoré boli neskôr obvinené z vlečenia kotiev po morskom dni.
Naposledy 25. decembra boli v Baltskom mori poškodené dva káble. Nasledujúci deň fínska pohraničná stráž vstúpila na palubu plavidla Eagle S a odplávala s ním do fínskych vôd. Fínske úrady majú podozrenie, že posádka lode káble poškodila zámerne kotvou, ktorú za sebou ťahala. Loď plávajúca z Ruska pod vlajkou Cookových ostrovov je zrejme súčasťou ruskej tieňovej flotily, ktorú Rusko využíva iba neoficiálne, aby obišlo sankcie a mohlo vyvážať napríklad svoju ropu.
Severoatlantická aliancia koncom decembra posilnila svoju prítomnosť v Baltskom mori.