Cruz povedal novinárom, že helikoptéra Black Hawk mala vypnutý systém ADS-B, čo je však pri vojenských strojoch od roku 2018 povolené. „Išlo o cvičnú misiu, takže z hľadiska národnej bezpečnosti neexistoval žiadny závažný dôvod na to, aby bol ADS-B vypnutý,“ uviedol Cruz po tlačovom brífingu amerického Národného úradu pre bezpečnosť v doprave (NTSB) a Federálneho úradu pre letectvo (FAA).
ADS-B je pokročilá vyhľadávacia technológia, ktorá sleduje polohu stroja. Cruz poznamenal, že vrtuľník mal odpovedač, takže by sa na radare objavil, ale ADS-B je významne presnejší. Demokratická senátorka Maria Cantwellová a členka obchodného výboru Senátu sa už minulý týždeň pýtala, prečo FAA pred siedmimi rokmi vojenským strojom povolila lietať bez zapnutého systému ADS-B.

Cruz tiež povedal, že požiadal FAA, aby preskúmala dráhy helikoptér blízko ďalších vyťažených amerických letísk. FAA po nehode zaviedla okolo Reaganovho letiska významné obmedzenia pre lety vrtuľníkov aspoň do konca februára a dve menej používané pristávacie dráhy zostávajú uzavreté. Keď potrebujú policajné, zdravotnícke alebo prezidentské helikoptéry využiť tunajší vzdušný priestor, civilné lietadlá nemajú povolené byť v rovnakej chvíli v rovnakej oblasti, odporučila podľa Reuters FAA.

Americký minister dopravy Sean Duffy tiež spochybnil niektoré zvyšné cesty vojenských vrtuľníkov. „Ak máme generálov, ktorí kvôli pohodliu lietajú v helikoptérach, nie je to prijateľné. Vezmite si auto a choďte – nemusíte letieť vrtuľníkom,“ povedal podľa Reuters Duffy.
Vojenský vrtuľník sa s miestnym letom American Airlines zrazil pri Reaganovom letisku vo Washingtone minulú stredu. V lietadle bolo 64 ľudí, na palube vrtuľníka traja. Oba stroje spadli do rieky Potomac.
Presná príčina nehody nie je známa. Vyšetrovatelia však uviedli, že podľa dostupných údajov letel vrtuľník v okamihu nehody vo väčšej výške, ako mal povolené.
Letecké nešťastie je najhorším na americkej pôde od roku 2001.