Plavidlo zadržali v októbri 2017 po inšpekcii a jeho majiteľ, ruská spoločnosť Murmansk Shipping Company, ju sľúbil opraviť. Opravy sa však nikdy neuskutočnili a firma v roku 2020 skrachovala. Loď so zhoršujúcim sa stavom odvtedy zostala v prístave bez údržby.
„Odstraňujeme ruský šrot z nášho prístavu. Štát koná a zabezpečuje bezpečnosť poľskej infraštruktúry,“ oznámil štátny tajomník ministerstva infraštruktúry Arkadiusz Marchewka na sociálnych sieťach.
Tanker sa v posledných mesiacoch dvakrát uvoľnil z kotvenia, čo zvýšilo obavy o bezpečnosť. Experti varujú aj pred hrozbou výbuchu v dôsledku nevetraných palivových nádrží.
Objavili sa špekulácie, že plavidlo mohlo slúžiť aj na ruské spravodajské operácie, najmä vzhľadom na strategický význam prístavu, ktorý je dôležitý pre vojenské dodávky na Ukrajinu.

Námorné riaditeľstvo v Gdyni stanovilo trojmesačnú lehotu na odstránenie lode, ktorá sa už nemôže pohybovať vlastnou silou. Tanker pravdepodobne predajú na šrot a prístav bude žiadať náhradu nákladov od ruského majiteľa. Výťažok z predaja sa použije na pokrytie nezaplatených poplatkov za kotvenie.
