Súd povolil protest až do 12. septembra. Svoje rozhodnutie zdôvodnil tým, že samo zapísanie miesta, kde sa protesty konajú, do zoznamu kritickej infraštruktúry neumožňuje vydať zákaz zhromažďovania. Usúdil tiež, že ohrozenie životov a zdravia, na ktoré sa starosta odvoláva, musí byť konkrétne, a nie potenciálne. Starosta podľa súdu navyše predtým žiadne podobné zákazy nevydal. Každé zhromaždenie môže spôsobiť nepríjemnosti tretím osobám, ale táto skutočnosť neodôvodňuje zákaz. Povinnosť zabezpečiť verejný poriadok v miere umožňujúcej slobodu zhromažďovania spočíva na štáte, dodal súd.
Starosta nevylúčil, že sa proti rozhodnutiu súdu odvolá.
To, že Európska únia nepožaduje kvóty od ukrajinských dopravcov, malo uľahčiť Ukrajine vývoz výrobkov, ale podľa protestujúcich nie je dôvod na ďalšie fungovanie tejto dohody. Žiadajú, aby poľská vláda zaviedla limit pre vjazdy ukrajinských kamiónov.

„Do Poľska denne vchádza 1300 prázdnych ukrajinských nákladných áut a len 300 kamiónov vezie náklad. Prázdne vozidlá sa naložia v Poľsku, čo nám ničí podnikanie. Nie sme schopní konkurovať ukrajinským dopravcom, ktorí majú oveľa nižšie náklady,“ povedal denníku Rzeczpospolita organizátor blokády Rafal Mekler, ktorý je predsedom Výboru na ochranu autodopravcov a zamestnávateľov v doprave. „Prečo mám ako poľský autodopravca doplácať na vojnu na Ukrajine? Nech sa Európa solidárne zloží na vojnu Ukrajiny proti Rusku!“ vyhlásil.
Pred prechodom dnes ráno čakalo asi 200 kamiónov, doba čakania sa odhadovala na osem hodín, poznamenal server Money.pl. Rzeczpospolita dodala, že vlani cez poľsko-ukrajinskú hranicu prešlo 1,54 milióna kamiónov, skoro o desatinu menej ako o rok skôr.

Poľskí autodopravcovia už na prelome rokov 2023 a 2024 zablokovali niekoľko hraničných priechodov do susednej krajiny. Pred začiatkom ruskej invázie vyvážala Ukrajina veľkú časť svojho tovaru po mori, ale po prepuknutí vojny sa mnohé tovary presunuli na cesty. EÚ preto zrušila predtým požadované prepravné povolenia pre ukrajinskú nákladnú dopravu, pripomenula agentúra DPA.