Výrobca, ktorým je americký Boeing, na svojej webovej stránke poukazuje na skutočnosť, že stroje Dreamliner počas necelých 14 rokov prepravili na celom svete už viac ako miliardu pasažierov. „Ľahšia konštrukcia umožňuje leteckým spoločnostiam znížiť spotrebu paliva až o 20 percent v porovnaní s lietadlami, ktoré nahrádza," zdôraznil Boeing, ktorý je najväčším globálnym výrobcom leteckej techniky. Výrobca tiež prízvukuje, že Dreamliner lieta na viac ako 420 nových priamych trasách, ktoré predtým nikdy neboli obsluhované.
Táto pýcha Boeing má dolet viac ako 14-tisíc kilometrov, preto sa výrobca môže pochváliť dlhými nonstop letmi. Má tri verzie, dokáže prepraviť 248 – 336 cestujúcich. Jeho dĺžka sa pohybuje v rozpätí 57 – 68 metrov. Prázdne lietadlo váži približne 120 – 130 ton, jeho maximálna vzletová hmotnosť je zhruba 230 – 250 ton.
Boeing uvádza, že doteraz dostal viac ako 2100 objednávok na tri rôzne typy Dreamlineru, pričom aerolíniám na celom svete dodal bezmála 1200 kusov. Pred katastrofou v Indii sa dosiaľ ani raz neudiala havária tohto typu lietadiel.
Výrobca predáva jeden kus od 248 miliónov do 338 miliónov dolárov. Nie je to však fixná cena, pochopiteľne, že konečná suma súvisí s počtom objednaných lietadiel. Viacerí experti na letectvo tvrdia, že s Boeingom sa dá dohodnúť cena za Dreamliner 787–8 (typ stroja, ktorý sa zrútil v Indii) na úrovni okolo 100 miliónov dolárov. Ďalšie dva typy 787–9 a 787–10 sú drahšie.
Na druhej strane sa určité technické problémy už objavili: hovorilo sa o obavách z poruchovosti protipožiarneho systému Dreamlineru a v roku 2016 americký Federálny úrad pre letectvo nariadil leteckým spoločnostiam bezodkladne upraviť niektoré druhy motorov v tomto type strojov.
