K incidentu sa pre spravodajskú televíziu ta3 vyjadril slovenský pilot Juraj Sabo, ktorý má skúsenosti s lietaním do Indie. Sabo upozorňuje na viacero možných faktorov, ktoré mohli viesť k tragédii. Za mimoriadne znepokojujúci považuje údaj, že lietadlo použilo pri štarte len približne 1900 metrov z dostupných 3500 metrov dráhy.
„Oni vošli na dráhu a namiesto toho, aby urobili backtrack alebo išli na začiatok dráhy, otočili sa a využili len polovicu,“ uviedol Sabo s odvolaním sa na dáta z Flightradar24. Podľa neho môže byť takýto štart kritický, najmä pri plne naloženom lietadle určenom na 9-hodinový let do Londýna.
Boeing 787, známy ako Dreamliner, je podľa Saba mimoriadne moderným a bezpečným strojom. Hoci mal v minulosti technické problémy s elektroinštaláciou, po ich vyriešení lietal 15 rokov bez nehody. Sabo podčiarkol, že toto je prvý prípad havárie tohto typu lietadla v histórii jeho prevádzky.
Vo svojom vyjadrení upozornil aj na tzv. „Swiss cheese model“ (model švajčiarskeho syra) – teóriu, podľa ktorej sa viacero drobných pochybení alebo porúch môže zosúladiť do jedného fatálneho zlyhania. Spomenul napríklad fakt, že lietadlo letelo s nezatiahutým podvozkom a vo vysokej nosovej polohe. „To môže znamenať, že posádka bola pod veľkým tlakom alebo čelila neočakávaným rizikám,“ uviedol.
Ďalšou možnou komplikáciou mohol byť strih vetra (windshear) alebo náhla zmena počasia. Sabo nevylúčil ani technickú poruchu alebo chybu dispečingu. „Ak viete, že lietadlo potrebuje na štart 2800 metrov, a povolíte mu len 1800, je nemožné, aby vzlietlo bezpečne,“ doplnil.

Skúsený pilot kriticky vníma aj pomery na indických letiskách. Podľa jeho slov je tam kultúra letectva odlišná od tej európskej. Upozorňuje na tlak zo strany pozemného personálu, ktorý sa neraz snaží natlačiť do lietadla čo najviac nákladu. „To vytvára napätie medzi pilotmi a personálom,“ dodal.
Hoci príčiny havárie zatiaľ nie sú oficiálne potvrdené, vyšetrovanie už prebieha a zrejme potrvá niekoľko dní. Po oznámení nehody došlo k prudkému poklesu akcií spoločnosti Boeing. Letecký priemysel tak čelí ďalšiemu reputačnému otrasu.