V EÚ platia nové pravidlá pre politickú reklamu, Meta a Google obmedzia kampane

Európska únia od piatka zavádza nové pravidlá pre platenú politickú reklamu, ktoré vyžadujú, aby boli všetky takéto inzeráty jasne označené a aby bolo zrejmé, kto ich financoval a v akej výške, informovala Európska komisia, píše agentúra DPA.

10.10.2025 10:16
debata (1)

Nové nariadenie tiež ukladá povinnosť uvádzať, či je reklama zameraná na konkrétne publikum, a má aj zabrániť zahraničnému zasahovaniu do volieb v EÚ.

sociálne siete, mobil, telefón, internet Čítajte viac Kto šíri nenávisť? Podľa Kuciakovho centra najviac Smer a Šutaj Eštok, stovky príspevkov aj sponzorovali

Podľa EK majú tieto pravidlá chrániť slobodu prejavu aj právo verejnosti na informácie a pomôcť občanom rozlíšiť platený politický obsah od redakčného materiálu alebo osobných názorov, čím sa posilní integrita volieb.

EK v stredu zverejnila usmernenie k implementácii nových pravidiel, ktoré sa vzťahujú na reklamu v online aj offline priestore.

Russia Ukraine Moscow Mood Čítajte viac Ruskú propagandu šíril „Selský rozum“ aj na Slovensku. Zistenia mimovládky potvrdila aj Praha

Spoločnosť Meta, vlastník platforiem Facebook a Instagram, už oznámila, že od októbra v Európe prestane zverejňovať politické reklamy, keďže podľa nej nové pravidlá obsahujú „nesplniteľné požiadavky a právne neistoty“.

Toto nariadenie kritizovala aj spoločnosť Google, ktorá ešte v septembri uviedla, že na platformách ako YouTube umožní len vybrané politické reklamy – napríklad od oficiálnych inštitúcií EÚ alebo národných vlád. Politické strany či jednotliví politici už svoje reklamy na týchto platformách nebudú môcť umiestňovať.

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #politická reklama
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"