Wienk potrebuje podľa Fica navštíviť psychiatra
Premiér na tlačovej konferencii obvinil organizáciu, že sa nemorálne zapojila do volebnej kampane. Podľa neho aliancia v roku 2002 zverejnila oficiálne výsledky monitoringu predvolebných kampaní, v ktorom odhadla výdavky Smeru na 22,1 milióna korún a označila ich podklady za jedny z najkomplexnejších.
V súčasnosti však Wienk tvrdí, že v tom čase aliancia nedokázala úplne vyčísliť sumu na kampaň a odhadla ju na 80 až 120 miliónov korún. „Pravdepodobne potrebuje navštíviť psychiatra,“ vyhlásil Fico na adresu Wienk, ktorá podľa neho alianciu úplne dehonestovala.
Podľa Wienk Aliancia Fair-play vo svojej správe upozornila, že strana Smer musela v roku 2002 minúť minimálne 22 miliónov korún (vyše 730-tisíc eur) na veľmi malú časť predvolebnej kampane, konkrétne na bilbordy a inzerciu v tlači. "Táto suma vznikla započítaním presne zmonitorovaných bilbordov a inzercie a odpočítaním maximálnych možných zliav, aké sa na trhu dali získať.
Oficiálna, cenníková hodnota bola však oveľa vyššia," konštatuje Wienk. Aliancia Fair-play podľa jej slov upozornila aj na fakt, že strana Smer vo svojej výročnej správe za rok 2002 priznala volebné výdavky iba vo výške necelých 11 miliónov korún (vyše 365-tisíc eur) a celkové ročné výdavky na chod strany 42 miliónov korún (takmer 1,4 milióna eur).
Pre zlú legislatívu a deravý limit na volebné výdavky však strany do limitu započítavali iba malú časť celkových volebných výdavkov. Správa Fair-play z tohto dôvodu upozorňuje „na obrovské časti kampane strán, teda aj Smeru, ktoré existovali mimo zákonného limitu – u Smeru konkrétne veľké množstva kníh, pochutín, darčekových predmetov, rôznych podujatí, cyklistickej kampane, nemonitorovaných plôch s plagátmi, hodiny trvajúcich mítingov s kamiónom, atrakciami pre deti, diskotékami, drahými umelcami, ohňostrojom“.
Wienk znova prízvukuje, že úplne presnú sumu kampane nemožno vyčísliť. Experti, ktorí v roku 2002 videli všetky podrobné podklady z kampane vrátane vzoriek a fotiek, odhadli hodnotu celej kampane na 80 až 120 miliónov korún (2,65 až takmer 4 milióny eur). „Táto suma je navyše podobná priznaniu Fedora Flašíka o hodnote kampane z marketingovej konferencie,“ dodáva Wienk.