Nepreceňujte prieskumy a nechajte sa prekvapiť, odkázal šéf SaS Sulík
„Necháme sa prekvapiť, ešte týždeň je pred nami,“ povedal líder SaS, ktorá plebiscit pred voľbami iniciovala. Zároveň avizoval, že jeho strana v zostávajúcom čase chystá ešte pomerne intenzívnu kampaň. „Myslím, že sa to ešte dá ľahko zvrátiť,“ domnieva sa.
V doterajšej kampani sa SaS referendum podarilo zviditeľniť najmä spotom, kde použila televíznu nahrávku vytvorenú po autonehode exposlanca Jána Cupera, ktorý bol pod vplyvom alkoholu. Bývalý poslanec žiadal spot stiahnuť a hrozí strane žalobou.
Z výsledkov spomínaného prieskumu vyplýva, že väčšina voličov vníma referendum ako nedôležité alebo málo dôležité, a preto sa dá očakávať, že aj samotná účasť v ňom sa bude pohybovať skôr na úrovni účasti v regionálnych voľbách alebo vo voľbách do Európskeho parlamentu.
Relatívne vyššiu mieru záujmu deklarujú voliči v strednom veku 45–64 rokov. Naopak, tak mladší voliči (do 45 rokov, špeciálne potom najmladší respondenti vo veku 18–24 rokov), ako aj voliči v dôchodkovom veku (nad 65 rokov) deklarovali nižší záujem o účasť v referende.
Záujem o referendum ďalej rastie so vzdelaním to znamená, že respondenti s vyšším vzdelaním sa častejšie plánujú zúčastniť na referende v porovnaní s nižšie vzdelanou časťou populácie.