Poplatky za Skylink a CS Link zdvihnú prevádzkovateľovi tržby o pätinu

ČTK | 01.10.2012 07:11
Satelity, dom, tanier, TV Foto:
Ilustračné foto
Prevádzkovateľ satelitnej televízie, spoločnosť M77 Group, získa vďaka zavedeniu nových poplatkov približne 12 miliónov eur ročne navyše a zdvihne tržby o pätinu.

Firma pred pár mesiacmi oznámila, že začne od jesene od svojich zákazníkov – používateľov dovtedy bezplatnej satelitnej televízie Skylink a CS Link – vyberať servisný poplatok. Píše to týždenník Euro vo svojom najnovšom vydaní, ktoré vyjde v pondelok.

Firma má v Česku a na Slovenskú viac ako 2,5 milióna klientov, z ktorých viac ako tri štvrtiny boli používatelia bezplatných programových balíčkov. Predovšetkým však boli klienti ešte pred rokom „masírovaní“ reklamnou kampaňou sľubujúcou, že každý, kto si zaobstará satelitný TV s bezplatným balíčkom, zaplatí len prístupovú kartu a potom ho žiadny poplatok nečaká.

Ľudia si húfne svoje domy montovali satelitné paraboly s logom Skylink či CS Link. O to väčší bol ich hnev, keď sa tento rok na konci mája dozvedeli, že aj za príjem približne 25 „základných“ českých a slovenských kanálov budú musieť platiť.

Skylink a CS Link zaviedli od septembra servisný poplatok k doteraz bezplatným službám Free a Gratis (v Česku 29 Kč, na Slovensku 1,2 eura mesačne). Zdôvodnili to rastúcimi nákladmi.

Šéf predstavenstva M77 Group Jaromír Glisník vysvetlil, že kvôli ekonomickým dôvodom firma k tomuto opatreniu musela siahnuť.

"Jednak sme potrebovali zistiť, koľko našich kariet je reálne používaných. Vďaka tomu môžeme ušetriť takmer milión Kč ročne (približne 40-tisíc eur), pretože nebudeme musieť posielať cez družice toľko dát. Zároveň dúfame, že nám tieto peniaze pomôžu kryť neustále rastúce náklady na prevádzku zázemia obidvoch satelitných platforiem, "povedal Glisník Euru.

Problém podľa neho nespočíva ani tak v samotnej sume, ale skôr v pocite ublíženosti klientov. „Nikdy sme ale nepredávali produkt s prívlastkom ‚doživotne zadarmo‘. Navyše žiadna z inštitúcií, ktoré sa zaoberali sťažnosťami zákazníkov nenapadla legálnosť zavedenia poplatku,“ povedal Glisník.

Podľa neho do posledného septembrového týždňa bol zaplatený poplatok za 90 percent zo všetkých registrovaných kariet.