Slovenská pošta je zisková

Za rovnaké obdobie minulého roka vykázala štátna spoločnosť ešte stratu 3,8 mil. eur. Ako v stredu informovala hovorkyňa SP Stanislava Pondelová, za celý tento rok očakáva spoločnosť zisk na úrovni 2 mil. eur. Znamenalo by to zlepšenie hospodárskeho výsledku skoro o 5 mil. eur, keďže vlani hospodárila so stratou 2,7 mil. eur.
Podstatný vplyv na pozitívne hospodárenie mali podľa SP najmä výnosy v medzinárodnom poštovom styku, v zmluvných zásielkových službách a finančných službách. Spoločnosť pripravila ozdravný plán, ktorý je zameraný na zníženie prevádzkových nákladov a zvýšenie výnosov, zavedením nových poštových aj nepoštových služieb. Pošte sa podarilo zlepšiť hospodárenie vďaka programu zmien, ktorý má umožniť transformáciu spoločnosti v celej škále služieb a vnútorných procesov, pri vytvorení nových oblastí poskytovaných služieb.
„Dôležité je, že všetky zmeny plánujeme realizovať pri udržaní zamestnanosti, to znamená, že v žiadnom prípade neplánujeme prepúšťať. Práve naopak, chceme nájsť ľuďom prácu, ktorá dotvára tradičný a moderný charakter pošty,“ vyhlásil generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker. „Vzhľadom na dlhodobý celoeurópsky trend poklesu listových zásielok je našim cieľom funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou chceme aj v spolupráci so štátom priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru,“ dodal.
Slovenská pošta, a.s. vznikla 1. januára 1993 ako štátny podnik so sídlom v Bratislave, od 1. marca 1996 má centrálu v Banskej Bystrici a od 1. októbra 2004 sa zmenila na akciovú spoločnosť. Jej akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má základné imanie vo výške 214,3 mil. eur a prevádzkuje sieť viac ako 1 500 plne automatizovaných pobočiek. Spoločnosť tak môže okrem klasických poštových služieb poskytovať aj finančné, bankové, komunikačné a elektronické služby približujúce verejnú správu obyvateľom.