Slovenská pošta je zisková

SITA | 07.11.2013 07:53
Slovenská pošta Foto: ,
Ilustračné foto
Slovenská pošta, a. s. (SP) dosiahla za deväť mesiacov tohto roka zisk 6,5 mil. eur po zdanení, čo je takmer dvojnásobok oproti plánu.

Za rovnaké obdobie minulého roka vykázala štátna spoločnosť ešte stratu 3,8 mil. eur. Ako v stredu informovala hovorkyňa SP Stanislava Pondelová, za celý tento rok očakáva spoločnosť zisk na úrovni 2 mil. eur. Znamenalo by to zlepšenie hospodárskeho výsledku skoro o 5 mil. eur, keďže vlani hospodárila so stratou 2,7 mil. eur.

Podstatný vplyv na pozitívne hospodárenie mali podľa SP najmä výnosy v medzinárodnom poštovom styku, v zmluvných zásielkových službách a finančných službách. Spoločnosť pripravila ozdravný plán, ktorý je zameraný na zníženie prevádzkových nákladov a zvýšenie výnosov, zavedením nových poštových aj nepoštových služieb. Pošte sa podarilo zlepšiť hospodárenie vďaka programu zmien, ktorý má umožniť transformáciu spoločnosti v celej škále služieb a vnútorných procesov, pri vytvorení nových oblastí poskytovaných služieb.

„Dôležité je, že všetky zmeny plánujeme realizovať pri udržaní zamestnanosti, to znamená, že v žiadnom prípade neplánujeme prepúšťať. Práve naopak, chceme nájsť ľuďom prácu, ktorá dotvára tradičný a moderný charakter pošty,“ vyhlásil generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker. „Vzhľadom na dlhodobý celoeurópsky trend poklesu listových zásielok je našim cieľom funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou chceme aj v spolupráci so štátom priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru,“ dodal.

Slovenská pošta, a.s. vznikla 1. januára 1993 ako štátny podnik so sídlom v Bratislave, od 1. marca 1996 má centrálu v Banskej Bystrici a od 1. októbra 2004 sa zmenila na akciovú spoločnosť. Jej akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má základné imanie vo výške 214,3 mil. eur a prevádzkuje sieť viac ako 1 500 plne automatizovaných pobočiek. Spoločnosť tak môže okrem klasických poštových služieb poskytovať aj finančné, bankové, komunikačné a elektronické služby približujúce verejnú správu obyvateľom.