Starý most v Bratislave už montujú aj na staromestskom brehu

SITA | 05.08.2015 15:28
starý most, bratislava Foto: ,
Pohľad na Starý most počas rekonštrukčných prác. Doteraz konštrukciu mosta montovali a vysúvali len z petržalskej strany Dunaja, nad riekou je už 195 metrov oceľovej konštrukcie.
Oceľovú konštrukciu Starého mosta v Bratislave začali montovať už aj na staromestskej strane Dunaja. Pôvodne mali oceľovú konštrukciu vysúvať z petržalskej strany v polovici augusta. Termín dokončenia vraj nie je ohrozený.

„Pôvodne sme mali v polovici augusta vysúvať oceľovú konštrukciu z petržalskej strany Dunaja. Postup prác sme však zmenili pre deformáciu ohrádzky spôsobenej vyššou hladinou Dunaja pri mikropilotáži. Deformáciu sme odstránili a pracujeme na začatí betonážnych prác, následne budeme pokračovať výsuvom konštrukcie na zadunajskej strane nábrežia. Finálny termín dokončenia projektu nie je ohrozený,“ vysvetlila rozšírenie montáže konštrukcie mosta na oba brehy Dunaja hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

Ďalších 70 metrov oceľovej konštrukcie Starého mosta plánujú z petržalskej strany vysúvať po zabetónovaní nového piliera 34, ktorý nahradí zbúrané piliere 3 a 4. V súčasnosti je nad Dunajom vysunutých 195 metrov konštrukcie mosta. Po vysunutí častí konštrukcie z petržalskej a staromestskej strany už bude nad Dunajom takmer 300 z projekto­vaných 460 metrov Starého mosta. Okrem mosta sa pracuje aj na pokládke električkovej tra­te.

„Pre ukončenie prác na petržalskej strane nám ešte chýba položiť približne 150 metrov električkovej trate. Finišovať budeme v priebehu októbra prácami na výhybkách a položením koľajníc na mostných objektoch," priblížila stav prác pri Bosákovej ulici Kratochvílová s tým, že v Petržalke už do ukončenia stavby neplánujú žiadne dopravné obmedzenia.

Dopravné obmedzenia v Starom Meste

Inak je to však na Štúrovej ulici v Starom Meste, kde robotníci rekonštruujú križovatku Jesenského – Štúrova. Po ukončení stavebných prác už budú môcť električky z Jesenského odbočovať nielen doľava na Kamenné námestie, ale aj doprava na Štúrovu ulicu.

Rekonštrukcia križovatky na Jesenského sa začala v pondelok 6. júla a potrvá približne do konca septembra tohto roka. Dovtedy je pre rekonštrukciu v tomto úseku vylúčená električková doprava. Električky č. 2 a 4 premávajú po okružnej trase. Posilnená je linka č. 6, ktorá zabezpečuje dopravu obojsmerne po trase Dúbravka – Karlova Ves – Most SNP. Počas trvania dopravných obmedzení linka č. 6 nejazdí medzi centrom a ŽST Vinohrady. Na linku sú nasadené obojsmerné električky, ktoré môžu prechádzať cez stavebnú výhybku za zastávkou Most SNP. Pre rekonštrukciu križovatky Jesenského – Štúrova je cez leto uzavretý traťový úsek na nábreží od Karlovej Vsi v smere k Mostu SNP.

Neprejazdná je i trať od tunela pri odbočení doľava smerom k Mostu SNP. V tomto úseku môžu jazdiť iba električky typu 30T. Na Námestí SNP je obmedzené odbočenie doprava v smere na Jesenského a zo Špitálskej sa nedá odbočiť doľava v smere na Jesenského. Počas výluky nie sú obsluhované zastávky Námestie Ľ. Štúra a Jesenského.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.

Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.