Na nové cesty pôjdu stámilióny eur
Výstavbu bratislavského obchvatu s dĺžkou 59,1 kilometra, ktorý bude pozostávať z časti diaľnice D4 a z časti rýchlostnej cesty R7, štát nebude financovať priamo. Projekt vznikne zo súkromných peňazí formou PPP projektu. Štát však musí vykúpiť pozemky pod budúcou diaľnicou, pričom sa predpokladá, že všetky pozemky od pôvodných vlastníkov získa až v roku 2017. Na tento účel je v rozpočte vyčlenených 220 miliónov eur.
Bez financií potrebných na výkup pozemkov pod budúci bratislavský obchvat však návrh rozpočtu počíta s výdavkami na cestnú infraštruktúru vo výške 342 miliónov eur. Podľa aktuálne platného zákona o štátnom rozpočte štát vynaloží na cestnú infraštruktúru v tomto roku 427 miliónov eur. Mimo spolufinancovania úsekov hradených z eurofondov štát podľa návrhu rozpočtu na budúci rok počíta s investíciami priamo do diaľnic vo výške 93,1 milióna eur.
V budúcom roku dôjde k rozostavaniu len jedného úseku na severe Slovenska. V súčasnosti na diaľnicu D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec prebieha verejné obstarávanie. Zo štátneho rozpočtu sa bude spolufinancovať výstavba úsekov D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, D1 Hubová – Ivachnová, D1 Prešov, západ – Prešov, juh, D1 Budimír – Bidovce, D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno.
V súčasnosti je rozostavaných osem úsekov. Do konca roka by vodiči mali mať možnosť jazdiť po štyroch z nich. Do konca roka chce ministerstvo dopravy rozostavať aj obchvaty Košíc a Prešova. V budúcom roku diaľničiari plánujú vyhlásiť súťaž na výstavbu rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany.