Obchodníci :V pondelok sa pred mnohými obchodmi tvorili značné rady

TASR | 30.03.2020 17:19
Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje spoločnosti obchodu (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco) informuje, že rady boli niekedy aj so seniormi.

Uviedol to predseda SAMO Martin Krajčovič k situácii v obchodných prevádzkach aliancie pre opatrenia súvisiacich s koronavírusom nariadené vládou.

„Tak ako sme predpokladali, po prijatí regulácie v sobotu, od rána bolo veľa prevádzok na Slovensku, kde sa tvorili značné rady pred obchodmi. Častokrát v tých radách stáli aj seniori, čo vzhľadom na veľmi nízku teplotu nebolo pre ich imunitu dobré,“ spresnil.

Za najproblematic­kejšie opatrenie považuje SAMO podľa neho reguláciu zákazníkov pri vstupe. V rámci krajín v Európe, ktoré zaviedli takúto reguláciu, vychádza jeden nakupujúci na 4 až 15 m2. Na Slovensku je to až 25 m2, čiže nie všetci ľudia si budú môcť nakúpiť v obchode v blízkosti svojho domova, pretože ich tie obchody nebudú schopné kvôli regulácii obslúžiť.

„Rovnako si myslíme, že vyhradené hodiny pre seniorov by mali byť iba počas pracovného týždňa. V sobotu nakupujú ľudia pre celú rodinu a ak im neumožníme vstup aj pred obedom, tak hrozí vysoká koncentrácia ľudí pred obchodmi v poobedných hodinách. O to viac, že sa blíži Veľká noc, kedy zo zákona budú zavreté prevádzky v piatok, nedeľu aj pondelok, a sobota tak zostane pre mnohých jediným dňom, kedy si budú môcť nakúpiť. Samo o sebe to prinesie nápor na obchody, o to viac, ak ľudí pred obedom kvôli ‚seniorským hodinám‘ nebudeme môcť pustiť,“ upozornil.

SAMO podľa Krajčoviča chce týmto apelovať na vládu a ústredný krízový štáb, aby s obchodníkmi o opatreniach komunikovali. Obchodníci by sa o opatreniach nemali podľa neho dozvedať iba z tlačových besied.

„Členovia SAMO podporujú opatrenia na boj proti šíreniu koronavírusu, preto radi prispejeme k ich lepšiemu nastaveniu, vykonateľnosti a aby sa ukázali aj ako účinné nielen na papieri, ale aj v praxi. Zároveň chceme vyzvať zákazníkov, aby sa správali ohľaduplne k našim zamestnancom a k sebe navzájom. Rovnako by mali chodiť na nákup pre domácnosť sami, aby zbytočne neblokovali vstup ostatných zákazníkov, keď prídu spolu so svojimi rodinnými príslušníkmi,“ dodal Krajčovič.