Podľa Transparency Slovensko Kotlebovci skryto platia reklamu na Facebooku

11.12.2019 15:16

Strana Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko (ĽSNS) skryto platila reklamu na Facebooku, tvrdí organizácia Transparency International Slovensko (TIS). Na utorkový predvolebný míting v petržalskom Dome kultúry Lúky pozývala ĽSNS prostredníctvom plateného statusu, hoci strana tvrdí, že nemá žiadne výdavky na sociálne siete a neuvádza ich ani na svojom transparentnom účte.

„V statuse je uvedené, že reklamu zaplatil Tomáš Špaček, 23-ročný študent z Bratislavy, ktorý za ĽSNS kandiduje z 53. miesta. Podľa zákona však predvolebnú kampaň môžu platiť len kandidujúce strany,“ uviedla organizácia.

„Reklamu na Facebooku zaplatil pán Špaček z vlastných prostriedkov, túto nám však následne poskytol na základe zmluvy o poskytnutí bezodplatného plnenia,“ reagoval hovorca ĽSNS Ondrej Ďurica. Zmluvu pre TIS odmietol sprístupniť, vraj ju poskytnú výlučne štátnym kontrolným orgánom.

Transparency však hovorí, že vysvetlenie ĽSNS odporuje duchu zákona. „Dotiahnuté ad absurdum by takýmto spôsobom strany vôbec nemuseli viesť vlastné kampane a zakladať účty, pretože jednotliví darcovia im môžu v kalendárnom roku podarovať formou daru alebo bezodplatného plnenia každý až 300-tisíc eur. Takúto kampaň mimo transparentného účtu by občania nemali ako skontrolovať,“ vyhlásila mimovládna organizácia. Podľa nej ide o druhý prešľap tejto strany, ktorá už koncom novembra uskutočnila podozrivý vysoký hotovostný výber z transparentného účtu v sume 26-tisíc eur.

Zároveň TIS potvrdila, že na stranu Kotlebovci – ĽSNS podávajú podnet volebnej komisii.

#Transparency International #predvolebná kampaň #parlamentné voľby 2020 #ĽSNS
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku