Organizácia uvádza, že Rudolf Kusý pozýval dôchodcov na stretnutie v Dennom centre Stromová v Bratislave. Listy s pozvánkou boli vytlačené na hlavičkovom papieri mestskej časti Nové Mesto. Politická strana, za ktorú kandiduje, v liste uvedená nie je. Druhý podnet podáva mimovládna organizácia za Kusého reklamu na sociálnej sieti. V sponzorovaných príspevkoch o svojej práci nemá uvedené, že ich platí Dobrá voľba. Podľa Mareka Tettingera, hovorcu Rudolfa Kusého, ide v oboch prípadoch o nedopatrenie.
„Tak ako obyčajne pri našich akciách bude zabezpečené občerstvenie. To, či urobíme nejaký kultúrny program, alebo radšej prispejem tým z Vás, ktorí prídu na výlet (o ktorom si rozhodnete sami), sa ešte dohodneme s pani vedúcou,“ stálo v Kusého liste seniorom.
Marek Tettinger, hovorcu Rudolfa Kusého, uviedol, že v oboch prípadoch ide o nedopatrenie. Tettinger v prípade listu uviedol, že Kusý mal list s hlavičkou mestskej časti po ruke v počítači, a preto došlo k jeho použitiu. Zdôraznil však, že ide o podujatie strany a tá uhradí všetky náklady. Hovorca zároveň vylúčil, že by Kusý zneužil databázu kontaktov mestskej časti na rozposielanie listov. Kontakty mal Kusý údajne uložené z predošlých kampaní. K porušeniu eurosmernice GDPR o ochrane osobných údajov tak podľa hovorcu nedošlo.
Tettinger uviedol, že aj neuvedenie platcu reklamy na sociálnej sieti vzniklo nedopatrením, pretože strana sponzorované príspevky naozaj uhrádza strana. Podľa TIS-u však reklamné posty, ktoré nespomínajú kampaň môžu zavádzať verejnosť. Mimovládna organizácia uvádza, že Kusý na reklamu na sociálnej sieti minul takmer 4 400 eur, čo je viac ako napríklad Boris Kollár (Sme rodina) či Ľuboš Blaha (Smer).
TIS je nezisková mimovládna organizácia založená v roku 1998 so sídlom v Bratislave. Patrí k celosvetovému protikorupčnému hnutiu Transparency International s pobočkami vo viac než sto krajinách sveta.