„Spoločnosť, ktorá stavala plavidlo, musela objednávku stihnúť rýchlo. Mala problémy získať milióny potrebných nitov, preto materiál kupovala aj od náhradných dodávateľov, ktorí nespĺňali požadovanú kvalitu,“ poznamenal Foecke.
Horšie nity ovplyvnili výdrž v trupe lode, takže voda zaplavila šesť komôr plavidla. Keby sa použili len trochu lepšie nity, voda by sa dostala len do piatich komôr, usudzuje Foecke. „Titanic by sa udržal dlhšie na hladine, zachránilo by sa viac ľudí. V prípade, že by voda zaliala len štyri komory, loď by sa asi s určitými problémami dokázala doplaviť do prístavu v kanadskom Halifaxe,“ predpokladá americký expert.
Spoluautorka knihy Jennifer Hooper McCartyová na obhajobu spoločnosti Harland and Wolff, ktorá Titanic stavala, uviedla, že firma nevedela o tom, že nakupuje nity horšej kvality.