Druhé tričko bolo samozrejme podvrh a nápis na ňom tobôž. Armaniho tričká sa tam už nevyrábajú. V súčasnosti si mnohí milovníci módy nevedia rady s tým, ako rozpoznať, to čo je značkové, čo podvrh, a či krajina pôvodu výrobku vypovedá o jeho kvalite.
Dokonca ani štítok Made in Italy už nezaručuje, že kabelku, alebo topánky ručne zhotovili remeselníci v dielni v talianskom Toskánsku. Namiesto toho mohli tašku ušiť ilegálni pracovníci v tajnej talianskej továrni a topánky s plastovými podrážkami a koženými zvrškami mohli doviesť z Číny.
Napriek tomu zostáva ázijská výroba tabu v luxusnom sektore, kde je imidž nadovšetko. Mnohí európski výrobcovia luxusného tovaru sa tvárou v tvár obavám zákazníkov ohľadne kvality výrobkov a ekologických noriem zaprisahávajú, že ich továrne zostanú blízko domova. Niektorí sa ale vrhajú do útoku a tvrdia, že nové výrobné podniky môžu v skutočnosti prispieť k zvýšeniu kvality a kreativity.
„Neexistuje dôvod, prečo by sa nedali vyrábať dobré veci kdekoľvek na svete, pokiaľ máte dobrých remeselníkov a venujete sa kvalite“ povedal John Hooks, zástupca riaditeľa firmy Giorgio Armani. On sám je nadšený príležitosťami, ktoré globálna výrobná základňa ponúka. Vďaka nižším pracovným nákladom v Ázii môžu podľa neho návrhári vynakladať na drahé materiály a moderné technológie viac peňazí ako v Európe. Finálny výrobok potom môže byť dokonalejší ako produkt zhotovený v krajine s vysokými mzdovými nákladmi.
Čína, India a ďalšie ázijské krajiny majú vďaka svojmu bohatému kultúrnemu dedičstvu a histórii výroby hodvábu a vyšívaných látok všetky predpoklady na to stať sa výrobcami luxusných odevov a doplnkov. Napríklad Japonsko už predbehlo Európu ako špecialista na niektoré doplnky a tkaniny ako denim. Výrobca očnej optiky Luxottica, ktorý zhotovuje slnečné okuliare pre Pradu a Chanel, má továreň v Japonsku. Tá vyrába pre vysoko vyberavý japonský trh exkluzívne okuliare so zlatými obrúčkami.
Mnohí spotrebitelia by ale dali prednosť tomu, aby visačka na šatách za tisíc dolárov nehlásala Made in China. Ázijskí zákazníci sú obzvlášť hákliví na pôvod výrobkov, pretože francúzsky a taliansky luxusný tovar je v tomto bohatnúcom regióne dôležitým symbolom spoločenského postavenia. A na mienke ázijských spotrebiteľov záleží čim ďalej tým viac.
„V Ázii v istých vrstvách nemôžete ponúknuť výrobok Made in China alebo Made in Asia,“ konštatuje Patrizio di Marco, prezident módneho salónu Bottega Veneta. Podľa expertov zo sveta módy sa záujem o pôvod výrobkov v rôznych štátoch líši. Napríklad americkí zákazníci sú pokiaľ ide o krajinu pôvodu odevov tolerantnejší.