„Vlak je nápadný už svojim pápežským dizajnom. Je v žltej farbe, na boku je nápis Totus Tuus (Celý tvoj – pápežské heslo Jána Pavla II.), vpredu je akoby spečatený pápežským erbom. Vo vnútri je vyzdobený motívmi zo života svätého otca, z jeho pastoračných ciest,“ povedal Pavel Kravec zo Železníc slovenskej republiky (ŽSR), ktorý sa podieľal na príchode vlaku na Slovensko.
Pápežská súprava prišla na Slovensko v čase, keď uplynulo päť rokov od poslednej návštevy niekdajšej hlavy katolíckej cirkvi na Slovensku. Príchod špeciálneho vlaku je tiež pripomienkou 160. výročia železníc na Slovensku.
Súprava dopoludnia odíde do Košíc a počas 242-kilometrovej trasy by v nej malo dôjsť k najväčšej vlakovej konferencii na svete. Vo vlaku by malo debatovať 130 až 160 odborníkov na železničnú dopravu.

„Vo vlaku bude najväčšia vlaková konferencia na Slovensku a asi aj na svete. Preto je pripravená na zaregistrovanie do Guinnessovej knihy rekordov. Témy budú o nových trendoch v doprave a nových trendoch vo vývoji železničných vozidiel,“ poznamenal Kravec. Podľa neho sa vo svete podobné konferencie v minulosti už organizovali, ich účastníci však debatovali iba v jednom vagóne a nie v celom vlaku.
Pápežský vlak, ktorý by mal zastaviť aj vo Zvolene, vyrobili v poľských strojárňach v minulom roku. Chceli si tak uctiť pamiatku Jána Pavla II. Vlak s televíznym a rozhlasovým miništúdiom pre 187 cestujúcich dokáže jazdiť 110-kilometrovou rýchlosťou. Zatiaľ premával iba v Poľsku na trase z pápežovho rodiska Wadowice do Krakova, kde Ján Pavol II. pred odchodom do Vatikánu pôsobil. Podľa zástupcov slovenskej katolíckej cirkvi pápežský vlak bude v budúcnosti možno jazdiť aj medzi Martinom a Krakovom.