Možno teda čakať, že po motorkách prídu na rad autá? Bude musieť šofér BMW mať najprv dvojročné skúsenosti so Škodou 120? A čo ďalej: pivo od 18, víno od 21, tvrdý alkohol nad 25? Návrh ministerstva akoby robil vodičov mladších ako 24 rokov nezodpovednými za ich správanie na cestách.
Bezpečnosť premávky nezávisí od veku vodiča. Dôležitá je jeho pozornosť, a najmä ohľaduplnosť a dodržiavanie predpisov. Ak si niekto mýli rýchlostnú cestu s pretekárskou dráhou, na veku nezáleží. Nezodpovedné správanie je nebezpečné za každých okolností. Pre samotného vodiča aj jeho okolie. Rútiť sa po diaľnici stoosemdesiatkou by nemal nijaký vodič. Ani s 20-ročnými skúsenosťami. Ani keby bol ministrom.
Zlepšovať bezpečnosť zvýšením vekovej hranice pre motorkárov je preto smiešne. Účinnejšie by bolo napríklad posilnenie dopravnej výchovy už od základných škôl či prísnejšie tresty pri opakovaných porušeniach predpisov. A najmä nepodplatní policajti, ktorí by dodržiavanie tých predpisov vedeli vymôcť.